Nämndsekreterare till Vård och Omsorg

Nämndsekreterare till Vård och Omsorg

Arbetsbeskrivning

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

VÅR VERKSAMHET

Vård- och omsorgsnämndens verksamheter tillhandahåller stöd, vård och omsorg till människor i livets olika skeden. I nämndens verksamheter arbetar ca 3 800 medarbetare och nämnden har en årlig budget om drygt 2,6 miljarder kronor. Vård- och omsorgskontorets Berednings- och utredningsenhet ansvarar för att bereda och utreda ärenden på uppdrag av nämnden och kontorsledning samt vissa kontorsövergripande funktioner. På enheten finns nämndsekreterarna som ansvarar för administration av nämnd, utskott och kontorsövergripande samverkansråd med fackliga organisationer. 

ARBETSBESKRIVNING

Nu går en av våra två nämndsekreterare i pension och vi söker en ny kollega.

Som en av två nämndsekreterare ansvarar du för att kallelse och handlingar skickas ut till nämnd, utskott och samverkansråd inom given tidsram. Du skriver protokoll från nämnd, utskott och samverkansråd med fackliga organisationer, expedierar protokoll och handlingar samt ansvarar för allmän administration i samband med nämnd och utskott. Vidare är du sekreterare i politiska styr- och referensgrupper samt samverkansorgan med andra kontor.

Du deltar vid beredningsmöten inför nämnd såsom tjänstemannaberedning, ordförandeberedning och presidieberedning. Inom ramen för nämndens uppdrag ger du stöd och service till nämndens ordförande, kontorets medarbetare och kommuninvånare samt samverkar med kontorets ledning. 

Nämndsekreterarna ingår i kommunens samordnade assistentorganisation och arbetar till viss del med diarieföring som rör hela vård- och omsorgskontoret. I det uppdraget ingår postöppning, diarieföring  av handlingar och ärenden samt utlämnande av allmänna handlingar. Nämndsekreterarna är arkivredogörare.

Du kommer att arbeta nära kontorets informationssamordnare i frågor som rör diarieföring och arkivering. I frågor som rör informationshantering och arkivering samverkar ni med kommunens stadsjurister och stadsarkivarie.  Arbetsuppgifterna kan komma att förändras över tid utifrån kontorets behov och din kompetens.

DIN PROFIL

Vi söker dig som har högskoleexamen med inriktning mot offentlig förvaltning, statsvetenskap eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, alternativt likvärdig kompetens förvärvad på annat sätt. Har du erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation, nämndadministration och myndighetsutövning är det meriterande.

Du har god kunskap om kommunallagen, förvaltningslagen, offentlighets- och sekretesslagen, dataskyddsförordningen (GDPR) och arkivlagen.

Du behärskar Officepaketet och har möjlighet att snabbt sätta dig in i administrativa system. Erfarenhet av system för ärende-, arkiv- och dokumenthantering är meriterande.

Som person är du ansvarstagande och strukturerad, och ser helheten samtidigt som du är noggrann med detaljer. Du är stabil och serviceinriktad och har förmåga att behålla professionalitet även under utmanande omständigheter så som korta tidsramar. Du har god samarbetsförmåga och lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter.

Vidare har du en god språklig analytisk förmåga och lätt för att utrycka dig i svenska språket i tal och skrift.

MER INFORMATION OCH ANSÖKAN

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde i maj 2022 eller enligt överenskommelse. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, vänligen ansök via annonsen under lediga jobb på www.norrkoping.se

Vill du veta mer om tjänsten kan du kontakta verksamhetschef Helena Axestam helena.axestam@norrkoping.se  011-15 10 39 eller rekryteringsspecialist Anna-Karolina Gradvall anna-karolina.gradvall@norrkoping.se på 011-15 30 12.

Välkommen med din ansökan senast den 13 januari.

 


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2021
  • Ansök senast: 13 januari 2022

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


30 maj 2024

28 maj 2024

Nämndsekreterare till barn- och utbildningsförvaltningen

Nämndsekreterare till barn- och utbildningsförvaltningen

27 maj 2024

Nämndsekreterare, vikariat

Nämndsekreterare, vikariat

21 maj 2024