Nämndsekreterare, vikariat

Arbetsbeskrivning

Lärjedalen är en av Göteborgs 21 stadsdelsnämnder med 24 400 invånare och drygt 1800 anställda där områdena Hammarkullen, Hjällbo, Eriksbo och Bergum-Gunnilse ingår. Stadsdelsnämnden ansvarar för skola, förskola, individ- och familjeomsorg, omsorg om äldre- och funktionshindrade samt fritid och kultur. I Lärjedalen bor människor med ursprung från ett hundratal olika nationer, vilket ger området en internationell prägel. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att ha en konsultativ roll där du svarar för juridisk och administrativ rådgivning åt stadsdelsnämnden och stadsdelens verksamheter. Vidare servar du nämnden och sociala utskottet med arbetsuppgifter såsom kallelse/dagordning, protokoll, expediering av beslut, samordning och bevakning av nämndärenden. Samordning av arkivfrågor, Ungdomsfullmäktige samt vissa för kansliet gemensamma arbetsuppgifter. KVALIFIKATIONER Du har högskoleutbildning från socionom-, förvaltnings eller juristprogrammet och gärna erfarenhet från liknande arbete. Goda kunskaper inom IT-området är ett krav. God förmåga att kommunicera med både individer och grupper krävs både i tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och förutsätter noggranhet. Vi försöker aktivt tillvarata de kvalifikationer som en jämn ålders- och könsfördelning samt en etnisk mångfald tillför verksamheten.

Sammanfattning

Liknande jobb


Vikarierande enhetschef Nämndservice

24 mars 2010

Utvecklingsledare

24 mars 2010

Kommunsekreterare

7 maj 2010

Kommunsekreterare

16 augusti 2010