Nämndsekreterare/administrativ handläggare till stadsbyggnadskontoret

Arbetsbeskrivning

Känslan av att bidra. Möjligheten att påverka.
Det händer mycket i Norrköping. Alltfler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 10 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

Vår verksamhet

Stenstaden innanför de trädplan­terade promenaderna förnyas och kompletteras med ny bebyggelse. Den inre hamnen omvandlas till en helt ny stadsdel. Industrilandskapet utvecklas med plats för mer kultur, kunskap och kreativitet. Ostlänken ska byggas, vilket innebär att expansionstakten kommer att accelerera och föra med sig inte bara ett helt nytt resecentrum utan en helt ny stad.

Stadsbyggnadskontoret i Norrköpings kommun planerar för framtiden. Vi är omkring 90 medarbetare som arbetar med fysisk planering, mark- och exploatering och geo­grafisk information. Nu söker vi dig som vill vara med och skapa Norrköping.

Arbetsbeskrivning

Du arbetar med att stödja kontorets handläggare vid utformning av tjänste­skrivelser. Du ansvarar för utskick av nämndens handlingar och du är sekreterare vid nämndens sammanträden. Arbetet innebär också att skriva nämndsammanträdesprotokoll och att expediera nämndens protokoll och handlingar. Inom ramen för nämndens uppdrag ger du stöd och service till nämndens ordförande.

Arbetsuppgifterna innefattar också att arbeta med registrering, digitalisering och arkivering av handlingar och ärenden samt postöppning och utlämnande av allmänna handlingar.

Din profil

Du har en utbildning med inriktning mot offentlig förvaltning eller likvärdig kompetens förvärvad på annat sätt.

Du har flera års praktisk erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom kommunal verksamhet samt goda kunskaper om offentlighetsprincipen, offentlighets- och sekretesslagen, arkivlagen, förvaltningslagen och kommunallagen.

Du behärskar Officepaketet och är van vid att arbeta i administrativa datasystem, ex. dokument- och ärendehanteringssystem.

Som person är du serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga. Du har ett strukturerat arbetssätt samt god analytisk och administrativ förmåga. Du har lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter och är stabil även i stressade situationer. Du är van vid att handla i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplan, mål och riktlinjer.

Du har också en mycket god språklig analytisk för­måga och har lätt för att utrycka dig i både tal och skrift.

Mer information och ansökan

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast.

Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du Pernilla Nilsson, processansvarig, 011-15 16 38 eller Elisabeth Hoffren, administrativ chef, 011-15 66 26.

Din ansökan vill vi ha senast 10 oktober.


Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Norrköpings kommun Norrköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 22 september 2016

Postadress

Förvaltningshuset Rosen Trädgårdsgatan 21
NORRKÖPING, 60242

Liknande jobb


30 maj 2024

28 maj 2024

Nämndsekreterare till barn- och utbildningsförvaltningen

Nämndsekreterare till barn- och utbildningsförvaltningen

27 maj 2024

Nämndsekreterare, vikariat

Nämndsekreterare, vikariat

21 maj 2024