OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Säters kommun, en av Dalarnas vackraste och mest nära städer präglas av både småstad och landsbygd. Säter ligger i hjärtat av Dalarna med närhet till bra kommunikationer. Till Stockholm tar det ca 2 timmar med tåg. Falun-Borlängeregionen ligger inom 20-25 minuters resa.
ARBETSUPPGIFTER
Vi erbjuder ett stimulerande jobb med närhet till både organisation och beslut. Såväl kommunen som dess organisation är överblickbar. Vi kan erbjuda ett inspirerande arbete i en arbetsgrupp som har humor, tålamod och en positiv livssyn.
Som Nämndsekreterare/ Bygglovsassistent arbetar du på Miljö- och byggenheten som är en del av Samhällsbyggnadsförvaltningen.
Att arbeta som nämndsekreterare på Samhällsbyggnadsförvaltningen innebär att vara en viktig länk mellan politik, medborgare och tjänstemän i förvaltningen och kommunen.
Som nämndsekreterare ansvarar du för nämndadministration. Du deltar vid beredning av ärenden och för protokoll på nämndens sammanträden. Diarieföring, samordning av beslutsunderlag, beslutsexpediering och arbete med kallelser och dagordning är andra uppgifter. Du kommer att vara en nyckelperson i arbetet med vårt ärende- och dokumenthanteringssystem Public 360. Som bygglovsassistent ansvarar du för att hjälpa enhetens två byggnadsinspektörer och vår stadsarkitekt med olika utskick, kungörelser och övriga assistentuppgifter. Det ingår även i dina arbetsuppgifter att uppdatera hemsidan, svara på frågor från privatpersoner och företag, samt att bistå med blanketter och andra handlingar.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har god struktur på ditt arbete, som planerar, organiserar och prioriterar dina aktiviteter på ett effektivt sätt. Du är en ansvarsfull person som samarbetar bra med andra och är intresserad av att hjälpa de företag och privatpersoner som kommer i kontakt med Miljö- och byggenheten.
Det är önskvärt att du har goda kunskaper inom kommunal- och förvaltningsrätt samt offentlighet och sekretess, Kunskaper inom speciallagstiftning som till exempel plan- och bygglagen, och personuppgiftslagen är meriterande.
Du har också goda kunskaper och är intresserad av lagstiftningen som styr nämndens verksamheter. Du ska ha goda kunskaper i svenska, god förmåga att uttrycka dig klart och lättbegripligt i tal som skrift.
Som person är du självgående och ansvarstagande. Du tycker om struktur, ordning och reda. Du är serviceinriktad och har förmåga att hjälpa andra samt leverera lösningar. En god kommunikativ förmåga, ett gott bemötande, samarbetsförmåga och ett professionellt förhållningssätt är en förutsättning.
Tidigare erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation och erfarenhet av moderna ärende- och dokumenthanteringssystem är ett krav.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Mellberg, miljö- och byggchef
0225-55146
Örjan Green, Vision
55158
Staffan Jansson, SN
0225-55382
Miljö- och Byggchef Säters kommun Kristina Mellberg
0225-55146
Förvaltningschef Miljö- och Samhällsbyggnadsförval Anna Tosteby
0225-34096
Vision Säter
Vision Hedemora
0225-34342
TF Samhällsbyggnadschef Säters kommun Kristina Mellberg
0225-55146
TF Miljö- och byggchef Petter Isacson
0225-55198
TF Miljö- och byggchef Petter Isacson
0225-55198