Nämndsekreterare/utredare, Umeå

Nämndsekreterare/utredare, Umeå

Arbetsbeskrivning

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

***Därefter följer en kort beskrivning av den aktuella arbetsplatsens unika karaktär, organisatoriska tillhörighet och geografiska placering. Utmärkande drag för platsen i stort kan också lyftas fram vid behov.

***Stycket avslutas med en beskrivning av vad den aktuella arbetsplatsen erbjuder sina anställda. Såväl rationella som emotionella värden kan lyftas fram. Till exempel kulturdrag, utbildnings- och utvecklingsmöjligheter, löneförmåner och tillgång till teknik och forskning.

***Detta är en intern rekrytering och annonsen riktar sig endast till redan anställd personal inom Region Västerbotten.

ARBETSUPPGIFTER
Som sekreterare/utredare i Region Västerbotten har du en betydelsefull roll i vår förvaltning, där du ger viktig service och möjliggör insatser som påverkar många.

Hälso- och sjukvårdsnämnden ansvarar för den verksamhet som bedrivs inom verksamhetsområdena sjukhusvård, primärvård, tandvård och funktionshinder och habilitering. Som nämndsekreterare/ utredare för hälso- och sjukvårdsnämndens beredningar, har du uppdraget att planera, administrera och genomföra beredningarnas sammanträden samt delta vid regionens samråd med funktionshinderrörelsen. I tjänsten ingår handläggning av olika bidrag och även vissa utrednings- och uppföljningsuppdrag, främst inom funktionshinderområdet i relation till utveckling av social hållbarhet.

Tillsammans med hälso- och sjukvårdsnämndens sekreterare arbetar du med planering samt utveckling av administrativa rutiner inom nämndens område. I tjänsten ingår även att utbilda samt vara ett stöd till förvaltningen i ärendeberedningsfrågor.

KVALIFIKATIONER
För detta jobb behöver du ha en avklarad universitets- eller högskoleutbildning inom ett av följande områden; statsvetenskap och/eller förvaltningskunskap eller annan utbildning som bedöms likvärdig.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom funktionsrättsområdet och samarbete med civilsamhället.

Du har erfarenhet från att arbeta i en politiskt styrd organisation, har god kunskap i besluts- och beredningsprocessers rutiner samt god datorvana och förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Du är kommunikativ, lyhörd, noggrann och kan arbeta självständigt, strukturerat och metodiskt. Du ser helheten och har god analytisk förmåga samt har en vilja att aktivt bidra till utveckling av arbetsformer och rutiner.

Erfarenhet krävs.

ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Sammanfattning

Liknande jobb


Nämndsekreterare/Administratör

Nämndsekreterare/Administratör

10 maj 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

3 maj 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

2 maj 2024

26 april 2024