Nämndsekreterare/VD-assistent

Nämndsekreterare/VD-assistent

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba hos oss i Höganäs och hänga med på vår resa?
Höganäs ambition är att vara en av Sveriges bästa kommuner och våra förväntningar på oss själva är höga. Tillsammans presterar vi på topp och når grymma resultat. Vi är säkra på att nyckeln till framgång är att ha medarbetare som brinner för sitt jobb, så det måste du göra. Vi har invånaren och servicen i fokus och det ser vi som en självklarhet att du också har.


Våra medarbetare är vår främsta styrka och sättet våra medarbetare beter sig och känner på jobbet blir kommunens identitet. Därför jobbar vi inifrån med hjälp av våra interna ledord kommunikation och koncerntanke. Det bidrar till ett öppet kommunikationsklimat kollegor emellan och ger effekt på vår kommun, våra invånare, våra företagare, våra föreningar och våra besökare och Höganäs blir då - väl värt att investera i. Så, har du redan nu tankar om hur Höganäs kan bli en av Sveriges bästa kommuner? Då är du garanterat den vi söker!


Socialförvaltningen och det kommunala omsorgsbolaget, Höganäs Omsorg AB, befinner sig i en utvecklings- och uppbyggnadsfas. Det innebär att den som får tjänsten erbjuds en spännande arbetsplats som fortlöpande förändras och anpassas utifrån medborgarnas och verksamheternas behov.



ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta som nämndsekreterare i socialförvaltningen och VD-assistent i det kommunala bolaget Höganäs Omsorg AB.
Rollen utgör länken mellan förvaltningschef samt VD, handläggare och politik. Du kommer att ha ansvar för hela ärendeprocessen som innebär registrering av ärenden, beredningar och kallelser till nämnds- respektive styrelsemöte, protokollskrivning, expediering av ärenden samt arkivering.
Du arbetar i nära samarbete med förvaltningschef/VD, politiker samt handläggare i förvaltning och bolag.
Du kommer att vara kontaktperson i förvaltning och bolag kring GDPR.
I tjänsten ingår även övrig administration och utredningsuppdrag.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant akademisk bakgrund inom exempelvis statsvetenskap, juridik eller samhällsvetenskap. Har du erfarenhet av arbete som nämndsekreterare eller registrator med god insyn i politiskt styrd organisation kommer det att värderas högt.
Rollen kräver att du är strukturerad, flexibel och är bra på att samarbeta samt har en god förmåga att hantera stress.
Du behöver ha mycket goda kunskaper i det svenska språket såväl i tal som i skrift.


ÖVRIGT
"Höganäs kommun ska i alla sina rekryteringar sträva mot en jämnare fördelning mellan könen och en ökad representation av övriga olikheter inom kommunens olika verksamheter" - så står det i våra "Aktiva åtgärder för jämställdhet och mångfald". Det är inte alltid enkelt, men vi jobbar för detta varje dag.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess i Höganäs kommun använder vi rekryteringsverktyget Offentliga Jobb/Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Offentliga Jobb genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma/Offentliga Jobb via hjälpformuläret, se info på Offentliga Jobb - alternativt ring 0771-693 693.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ann-Marie Wikander
042-33 77 36
Sara Jönsson
042-33 72 18 mellan 22/7 och 12/8
Ann-Christin Göransson

Din fackliga kontakt
042-33 71 00
Enhetschef Lotta Johansson
042-33 71 65
Psykiatrisamordnare Monika Paulsson
042-33 77 14
Enhetschef Dorte Svensson
042-33 74 60
SSR, via kommunens växel Ulrika Carlsson
042-33 71 00
Vision, via kommunens växel Carina Höjing
042-33 71 00
Avdelningschef Arne Nilsson
042-33 71 00

Sammanfattning

Besöksadress

Centralgatan 20 26382 Höganäs
None

Postadress

None
Höganäs, 26382

Liknande jobb


Nämndsekreterare

24 september 2020

24 september 2020

21 september 2020