Nämndssekreterare

Arbetsbeskrivning

ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som brinner för effektiv administration och kommunal verksamhet! Vi tror att du är intresserad av att arbeta på vår kommungemensamma enhet för nämndsadministration. Tillsammans tar vi ansvar för de politiska nämndernas, styrelsernas, utskottens och beredningarnas administration; från posthantering, registrering av ärenden och handlingar, till kallelser och protokoll. Du ska bl.a. tjänstgöra som sekreterare i styrelser och nämnder. Även andra kvalificerade arbetsuppgifter, som utredningar och utvecklingsprojekt, ingår. Vi har ett starkt datoriserat arbetssätt, och arbetar löpande med att effektivisera vår verksamhet bl.a. genom förbättrad tillgänglighet via webben. KVALIFIKATIONER Du har utbildningsbakgrund från högskola eller motsvarande yrkeserfarenhet, mycket stor datorvana och ett effektivt och serviceinriktat arbetssätt. Du är genuint intresserad av samhällsfrågor. Du måste ha en mycket god förmåga att uttrycka dig i skrift. Noggrannhet och ordningssinne är förutsättningar för ett professionellt genomförande av arbetsuppgifterna. Du ska också trivas med att ha många kontakter och många uppgifter på gång samtidigt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svalövs kommun
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 28 maj 2010
  • Ansök senast: 13 juni 2010

Liknande jobb


Tillsynshandläggare, Solna stad

Tillsynshandläggare, Solna stad

17 maj 2024

Färdtjänsthandläggare - Trafikenheten

Färdtjänsthandläggare - Trafikenheten

7 maj 2024

6 maj 2024

Beredskapshandläggare

3 maj 2024