Näringslivssekreterare Östersunds kommun

Arbetsbeskrivning

Beskrivning:
Näringslivskontoret ingår som en enhet inom kommunledningsförvaltningen, område Tillväxt. Näringslivskontoret verkar för att kommunens näringsliv skall utvecklas och generera hållbar tillväxt. Detta både i befintliga företag och genom nyetableringar. Näringslivskontoret ansvarar även för landsbygdsutveckling. Utvecklingsarbetet sker i nära samverkan med näringslivets organisationer och övriga berörda myndigheter och aktörer. Rekryteringen av en näringslivssekreterare beror på en förstående pensionsavgång.

Näringslivssekreterarna arbetar under Tillväxtchefen och har som viktigaste uppgifter att: förstå, kommunicera med, hjälpa, stötta och hänvisa potentiella och befintliga företag i Östersunds kommun. De jobbar proaktivt och uppsökande mot näringslivet i kommunen i syfte att skapa och förmedla kontakter.

Vid tillsättandet av denna näringslivssekreterare ligger tyngdpunkten på att fördjupa kontakterna med, och stödet till, befintliga företag i Östersunds kommun.

Kvalifikationer:
Dina näringslivskunskaper är goda och du har egen erfarenhet av företagande eller företagsledning. Du har högskoleexamen eller motsvarande kvalifikationer förvärvade genom arbete. Som person är du drivande, utåtriktad och har en god förmåga att skapa och upprätthålla relationer. Du är kommunikativ och det krävs att du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper, vilka bl.a. är: integritet, hjälpsamhet, arbeta stödjande samt vara förtroendeingivande. B-körkort är ett krav.

Anställningsform:
Tjänsten är tillsvidare och tillsätts efter överenskommelse under hösten 2014

Sysselsättningsgrad:
Heltid

Arbetstid och lön:
Dina arbetstider är normalt under dagtid. Fast lön

Övrig information:
Östersunds kommun har som mål att öka mångfalden. Därför värdesätter vi den kompetens som en jämn ålder- och könsfördelning samt etnisk- och kulturell mångfald tillför

I denna rekrytering samarbetar vi med Kornboden Kompetens AB. Upplysningar om tjänsten och rekryteringsprocessen lämnas av Robert Nilsen på Kornboden, telefon 063-19 43 30 eller e-post robert.n@kornboden.se.


Kornboden arbetar med tjänsterna; bemanning, rekrytering, och interim management. Vi har hjälpt stora och små företag, i storstad  och i glesbygd sedan 1996. Våra kunder finns både inom privat och offentlig sektor. Vi har mer än 15 års erfarenhet av - Rätt person, på rätt plats med rätt kompetens!

Sökord: Näringsliv, offentlig, kommun, företag, näring, VD, företagsledare, utveckling, tillväxt

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Forslund, Kandidatansvarig

Hans-Olof Jonsson, Rekryteringskonsult Kornboden
070-681 32 70
Joel Eriksson, Konsultchef
063-194346
Christoffer Sjöstedt,

Joel Eriksson, Konsultchef

Joel Eriksson, Kandidatansvarig
063-194346
Robert Nilsen,
063-19 43 30
Camilla Enarsson, Konsultchef
063-19 43 30
Linda Forslund, Kandidatansvarig
019-689 01 32
Jens Olsson, Rekryteringskonsult
060-7890501

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kornboden Östersund
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • efter överenskommelse
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 9 maj 2014

Besöksadress

Kornboden Strandgatan 21 891 33 Örnsköldsvik
None

Postadress

Storgatan 39
Östersund, 83133

Liknande jobb


Nämndsekreterare/Administratör

Nämndsekreterare/Administratör

3 december 2021

2 december 2021

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

2 december 2021

Kommunsekreterare sökes till  Öckerö kommun

Kommunsekreterare sökes till Öckerö kommun

1 december 2021