Näringslivsutvecklare

Näringslivsutvecklare

Arbetsbeskrivning

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.




Arbetsplatsen
Vill du jobba med kompetensförsörjningsfrågor? Brinner du för att påverka och utmana samhällets strukturer? Har du energi och mod att skapa nya metoder och arbetssätt? Är svaret ja på dessa frågor har du goda förutsättningar att passa in i den profil som arbetsmarknadsförvaltningen i Trelleborgs kommun efterfrågar.

Arbetsmarknadsförvaltningen i Trelleborg ansvarar för arbetsmarknadsfrågor, ekonomiskt bistånd, etablering av nyanlända, kommunal vuxenutbildning, Yrkeshögskola och näringslivsfrågor. Vår målsättning är att utbildningsnivån i kommunen ska bli högre, att arbetssökande får arbete och att vi har ett gott lokalt näringslivsklimat. Hos oss får du möjligheten att bidra till kompetensförsörjning och tillväxt, ett viktigt arbete som gör skillnad för både individen, kommunen och regionen.

Arbetsuppgifter
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

- Rådgivning, information och stöd till befintliga och blivande företag
- Arbeta med utvecklingen av befintliga företag i kommunen
- Som en del av tjänsten kan ingå att delta i arbete med övriga strategiska områden som drivs av näringslivsavdelningen
- Förmedla kontakter till företag och företagarföreningar
- Organisera träffar för företag om våra frågor
- Arbeta med olika undersökningar, utredningar och analyser
- Utveckla och driva möten, seminarier utbildningar mm i samarbete med näringslivet och yrkeshögskolan mfl
- Förmedla kontakter till olika myndigheter och kunskap om olika stödformer

Kvalifikationer
Du har relevant teoretisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom näringslivet. Vi förutsätter att du har en hög digital ambition och kompetens. Som person är du öppen och utvecklingsorienterad. Du ska vara mål- och resultatinriktad, kommunikativ, analytisk och strukturerad. Du är duktig på att omvärldsbevaka och bygga nätverk för att få till stånd förändring som genererar resultat. Du initierar och driver utveckling utifrån uppställda mål, är positiv och ser möjligheter. Vi lägger stor vikt vid att du är bra på att samarbeta och skapa goda relationer, eftersom verksamheten har många samverkanspartners.

Då verksamheten bedrivs i en politiskt styrd organisation, är det viktigt att du har förmåga att verka utifrån de förutsättningar som kännetecknar en offentlig verksamhet. Erfarenhet från tillståndsgivning och arbete med samhällsbyggnad eller motsvarande ses som en merit. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetstid/varaktighet
Heltid/tillsvidare

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Vakansen kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Kontakt
Zouhair Arabi-Eter, Avdelningschef Näringsliv, 0410-73 45 11.

Fackliga kontakter:

Sista ansökningsdag
2021-01-10 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!

Sammanfattning

Liknande jobb


7 november 2022

31 oktober 2022

Destinationsutvecklare

Destinationsutvecklare

26 oktober 2022

21 oktober 2022