Nationell Servicechef Anläggning och Infrastruktur

Arbetsbeskrivning

Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With
cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction
equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm,
Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries.
Learn more at www.epirocgroup.com.

Sätter du kunden i fokus och sätter ett högt värde på goda kundrelationer? Brinner du för att arbeta med ledar- och personalfrågor? Tycker du om utmaningar och har drivkraften att utveckla dig och ditt team? Om så är fallet, kommer det här bli en utvecklande resa för dig!
Till vårt Customer Center i Sverige söker vi en Nationell Servicechef, Anläggning och Infrastruktur
Du arbetar övergripande som ansvarig för vår serviceorganisation inom segmentet anläggning & infrastruktur. Du har fyra direktrapporterande regionala servicechefer och drygt femtio servicetekniker i din organisation, placerade på våra serviceverkstäder i Stockholm, Göteborg och Skellefteå. Genom att introducera modern teknik, nya verktyg och arbeta löpande med relevant utbildning för servicepersonalen ser vi stora möjligheter att effektivisera vår serviceorganisation och stärka dess ställning och image internt såväl som externt.
Nationell Servicechef Anläggning & Infrastruktur rapporterar till Business Line Manager Parts and Services Division inom Epiroc Sweden AB.
Uppdragsbeskrivning
Högsta prioritet för Nationell Servicechef Anläggning & Infrastruktur är att utveckla en effektiv och agil serviceorganisation som samarbetar över gränserna och möjliggör ökad försäljning av både kapitalvaror och servicetjänster i Sverige och Danmark. Det övergripande målet är att säkerställa hållbar och lönsam tillväxt som stöttas av nöjda medarbetare och kunder och drivs genom ett starkt kommunikativt ledar- och medarbetarskap.
Tjänsten innefattar huvudsakligen:
* Aktivt leda och utveckla serviceorganisationen till att bli den bästa i branschen och kontinuerligt förbättra effektiviteten och öka kundnöjdheten inom verksamheten
* Aktivt arbeta för att hitta nya och förvalta befintliga affärsmöjligheter
* Genom operativt och strategiskt arbete säkerställa att vårt serviceerbjudande möter kundens förväntningar och omsätts till en positiv affär - skapa och behålla nöjda kunder
* Stödja serviceorganisationen samt säkerställa en tydlig rapporteringsstruktur
* Uppdatera och utveckla organisatoriska behov inom serviceorganisationen
* Samarbeta tillsammans med bolagets övriga divisioner och funktioner för att driva och leverera på målsättningar samt leverera enligt en övergripande strategisk plan
* Aktivt bidra till bolagets utveckling som medlem i ledningsgruppen för Parts and Services

Erfarenhet
För att lyckas i din roll som Nationell Servicechef bör du ha ledarskapserfarenhet från en tidigare roll. Vi ser gärna att du har kännedom om branschen och våra anläggnings- och infrastrukturprodukter. Det är meriterande om du har erfarenhet av serviceverksamhet i branschen.
Kunskaper
Vi söker dig som har en praktisk eller teoretisk utbildning på lägst gymnasienivå eller kan påvisa motsvarande kunskaper förvärvade genom erfarenheter. Vidare ser vi att du har grundläggande kunskaper inom redovisning och rapportering. Goda kunskaper i användning av SAP och MS Office är meriterande. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift. B-körkort som lägst är ett krav.
Personlighet
Du bör vara en positiv och kundorienterad person som med energi och vilja utvecklar vår serviceorganisation. Du har förmåga att arbeta självständigt mot givna mål och din drivkraft att leda och utveckla andra människor är av stor betydelse för hur väl du kommer att lyckas i din roll. Du har god samarbetsförmåga och lätt för att kommunicera både internt och externt. Vidare är du stresstålig, har god förmåga att prioritera samtidigt som du har en helhetssyn på verksamheten.
Lokalisering
Flexibelt, men helst vid något av våra servicecenter i Göteborg, Stockholm eller Skellefteå. Frekventa resor inom Sverige.
Kontakt
Björn Axelsson, Business Line Manager, Parts and Service Division, bjorn.axelsson@epiroc.com
Ann Ekman, HR-Chef, ann.ekman@epiroc.com
Övrigt
Låter detta som en utmanande och spännande tjänst för dig, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande!  Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem enligt vår GDPR-policy.
Sista ansökningsdag; 2021-02-25
Vi ser fram emot din ansökan!
Vill du veta mer om Epiroc, kan du besöka www.epiroc.com
När du skickar in din ansökan godkänner du att dina uppgifter behandlas och lagras enligt vår integritetspolicy.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Epiroc
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2021
  • Ansök senast: 25 februari 2021

Liknande jobb


Arbetsledare

Arbetsledare

30 april 2024