NCC i Solna söker Dansktalande IT-support

NCC i Solna söker Dansktalande IT-support

Arbetsbeskrivning

Kan du danska flytande och vill utveckla dina IT-kunskaper? Sök tjänsten som first line IT-support hos NCC Industry i Stockholm!

Vill du jobba inom IT-support och talar danska flytande? Nu finns möjligheten för dig att bli en del av en av nordens största byggföretag, NCC i Solna, Stockholm. Till NCC´s firstline support inom NCC Industry IT söker vi dig som vill utvecklas inom IT, växa i ditt arbete och vara en del av ett familjärt företag med service i fokus.Välkommen med din ansökan redan idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Här blir du en del av nordens största byggföretag i en välkomnande organisation. NCC erbjuder dig ett arbete där IT, service och kommunikation står i fokus. I din roll som firstline IT-support på NCC kommer du att arbeta med applikationssupport för NCC´s interna system.

Här blir du en del av teamet som arbetar mot hela norden och här ges du stora möjligheter att växa och utvecklas i din roll som supporttekniker och framförallt inom affärssystem.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

I din roll på NCC kommer du:

• Supportera och ge tekniskt och administrativt stöd utifrån tydliga processer och instruktioner
• Supportera användarna främst via telefon, men även fjärrstyrt och via mejl
• Prioritera och hantera inkommande ärenden
• Uppdatera rutiner och FAQ
• Tillsammans med ditt team kommer du att arbeta för att nå överenskomna SLA´er och KPIe´r
• Leverera god service och fokusera på kundnöjdhet
• Du kommer även att identifiera trender av återkommande ärenden

ROLLEN INNEBÄR I KORTHET

I din roll som firstline IT-support på NCC kommer du att ha en daglig dialog med uppföljning av NCC´s leverantörer. Här kommer du att delta i test och diverse projekt inom IT eller övriga projekt i verksamheten där IT-kompetens behövs. Här blir generalistkompetens och nyfikenhet att lära sig nytt en stor fördel, och det kommer att behövas för att bemästra den spretiga systemfloran där de gamla möter det nya.

VEM ÄR DU?

För att lyckas i rollen som firstlinesupport krävs att du talar och skriver obehindrat på danska, svenska och engelska. Vi ser även att du: 

• Har tidigare arbetslivserfarenhet av firstline support eller liknande roll
• Har erfarenhet av affärssystem med komplexa integrationer och felsökning
• Är serviceminded och representativ
• Har en bred och generell IT kompetens, gärna med tidigare erfarenhet av affärsnära processer och system
• Arbetar strukturerat

Som person är du lyhörd och prestigelös med en förmåga att arbeta väldigt självständigt.

INTRESSERAD?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG IT Digital och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 mars 2020
  • Ansök senast: 17 april 2020

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


Desk Side Technician

14 juni 2024

Customer Care Agent

Customer Care Agent

14 juni 2024