Nexans i Grimsås söker en finsktalande medarbetare till kundservice!

Arbetsbeskrivning

Nexans i Grimsås söker en finsktalande medarbetare till kundservice!:

På Nexans har vi kunden i fokus – därför ligger vi steget före och utvecklar morgondagens produkter. Nexans tryggar tillgången på energi genom sitt stora och varierade utbud av kablar och kabellösningar som förbättrar våra kunders verksamhet och resultat världen över. Med en industriell närvaro i över 40 länder och försäljningskontor över hela världen har Nexans närmare 26 000 anställda och en omsättning på ca 6,2 miljarder euro. I Sverige har Nexans drygt 500 anställda. Företaget finns i Grimsås i Tranemo kommun.

Pratar du finska och vill arbeta i en internationell miljö? Är du serviceinriktad och tycker att det är viktigt med nöjda kunder?

I så fall har vi det perfekta jobbet för dig. På vår kundserviceavdelning blir du en del av ett trevligt team, där stor vikt läggs vid samarbete med både interna och externa kunder. Vi hanterar order från kunder i Sverige, Norden och Baltikum. Du kommer främst att arbeta mot de finska och svenska marknaderna. För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter inom företaget. På kundserviceavdelningen sitter idag en grupp på 12 personer. Du och en kollega kommer främst arbeta mot den finska och svenska marknaden. I kundkontakten är det viktigt att du är serviceinriktad och att du alltid strävar efter att hitta en lösning för kunden.

Vi söker dig som är driven, lösningsorienterad och vill utvecklas! Det är till din fördel om du har ett tekniskt intresse.

Din profil:
- Då du kommer att arbeta mot den finska och svenska marknaden behöver du behärska båda språken samt koncernspråket engelska i både tal och skrift.
- Serviceinriktad och positiv som person.
- God förmåga att snabbt sätta dig in i problem och klarar av att jobba i ett högt tempo.
- Väl förtrogen med Office-paketet.
- God samarbetsförmåga
- Erfarenhet av ordermottagning eller försäljning är meriterande.
- Det är en fördel om du har ett tekniskt intresse

Arbetsuppgifter:
- Mottagning och beredning av order från våra kunder främst inom Sverige och Finland.
- Kundkontakter via telefon, fax, E-post och EDI.
- Interna kontakter med säljare, tekniker, orderplanerare och övrig personal inom logistikavdelningen.
- Säljsupport och hantering av kundreklamationer

För att söka tjänsten registrerar du ditt CV och personliga brev på junic.se
För frågor är du välkommen att kontakta Susann Lothian på 0371 830 54 eller susann@junic.se

Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas för sista ansökningsdag som är satt till den 11 maj.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Susann Lothian

Carolina Håkansson
0371-830 53
Niclas

Niklas Andersson

Nadja Persson
0762415621
Outi Mäkinen Fränberg
0722003107

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Junic AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare 100%
  • Publicerat: 22 april 2016

Besöksadress

Baldersvägen 39 B 33235 Gislaved
None

Postadress

Baldersvägen 39 B
Gislaved, 33235

Liknande jobb


15 juni 2024