Ninja Support Engineer

Ninja Support Engineer

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en 3rd line On-site Support Engineer som trivs i en serviceinriktad och kommunikativ miljö. I rollen som On-site Support Engineer arbetar du som konsult för TCS hos en väletablerad aktör inom försäkringsbranschen. Din uppgift är att tillsammans med ditt team leverera den bästa möjliga servicen med en hög nivå av teknisk expertis. Teamet har även ett nära samarbete med ett team som jobbar från Madrid.
Tjänsten är på heltid under kontorstider. Tjänsten är placerad i Stockholm. Startdatum omgående enligt överenskommelse.
Om rollen
Som On-site Support Engineer ansvarar du för att skapa och värna om en hög nivå av kundservice. Du förväntas hantera snabba förändringar genom att ge snabba lösningar och analyser av de problem som kan uppkomma. Du kommer även se till att det finns maximal tillgång till anläggningens infrastruktur och system. Dina ansvarsområden innebär bland annat:
KIOSK hantering
Hantering av IT-supportärenden relaterade till Windows servrar
Support av laptop, desktop och mobila enheter, som inkluderar bärbara nätverksenheter, mobiltelefoner, smarta telefoner och surfplattor
Logga och spåra slutanvändares enhetsinformation i CMDB
Övervakning av säkerhetskonfiguration och programvara samt förebyggande hantering av virusskydd
Hjälp med tillgång till LAN, utskrift och fil-tjänster
Utföra system- och applikationsändringar
Installera korrigeringar från tredje part till all inbyggd EUC-enhetens inbyggda programvara (t.ex. firmware) och all EUC-programvara efter behov
Utför programvarufördelningar som överensstämmer med konfigurationerna i samband med standardprodukter, beroende på vad som är tillämpligt, oberoende av distributionsmedia (till exempel LAN / WAN, mobilnät, fysiska medier etc.)

Din profil
Vi söker dig som har minst 2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och är flytande i både svenska och engelska då du kommer att ge service på svenska men arbetar i ett internationellt team. I rollen kommer du få användning av dina djupa kunskaper i system som Windows 10, stationära och bärbara datorer samt Office 365 då du tar över de ärenden som 1st och 2nd line inte kan lösa. Du har tidigare arbetat med systemmigrering så att du kan hjälpa till vid eventuella byten av system.
· Du är certifierad användare i Microsoft Windows 10
· L2 kunskap inom Windows 10, O365, VDI och Cisco AnyConnect
· Grundläggande kunskap inom SCCM, nätverk, Xerox skrivare och MAC är ren fördel
Du som person
Som person är en av dina starkaste motivationskrafter på jobbet att leverera högklassig service. Du är flexibel och trivs med ett högt tempo och kan med enkelhet hantera ärenden som löper parallellt tack vare din goda förmåga till prioritering. Vidare har du en stark kommunikativ förmåga och anpassa dig framgångsrikt till de olika förutsättningar för IT-relaterad kommunikation genom pedagogisk anpassning och tydlighet. Du värnar om dina kollegor och bidrar till en god atmosfär på arbetsplatsen genom hjälpsamhet och gemensam måluppfyllning.
Ansökan
Ansök direkt i LinkedIn med ditt CV (på engelska då rekryterande chef är engelsktalande). Eventuella frågor mottages på mejl: sweden.careers@tcs.com. Vi går igenom ansökningar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.






About Tata Consultancy Services Ltd (TCS)
Tata Consultancy Services is an IT services, consulting and business solutions organization that has been partnering with many of the world’s largest businesses in their transformation journeys for over 50 years. TCS offers a consulting-led, cognitive powered, integrated portfolio of business, technology and engineering services and solutions. This is delivered through its unique Location Independent AgileTM delivery model, recognized as a benchmark of excellence in software development.
A part of the Tata group, India's largest multinational business group, TCS has over 443,000 of the world’s best-trained consultants in 46 countries. The company generated consolidated revenues of US $22 billion in the fiscal year ended March 31, 2020, and is listed on the BSE (formerly Bombay Stock Exchange) and the NSE (National Stock Exchange) in India. TCS' proactive stance on climate change and award-winning work with communities across the world have earned it a place in leading sustainability indices such as the Dow Jones Sustainability Index (DJSI), MSCI Global Sustainability Index and the FTSE4Good Emerging Index.
For more information, visit us at www.tcs.com.
TCS in the Nordics
TCS was established in the Nordics in 1991 and there are more than 15 000 professionals working for customers in Sweden, Finland, Norway and Denmark. The last 11 years TCS in the Nordics has been ranked by its customers as the best IT Consultancy Company and TCS has also been awarded number 1 Top Employer in Europe the last two years.

Processing of Personal Information
Our privacy notice describes how we collect and use personal data about you during and after the recruiting process in accordance with the General Data Protection Regulation (GDPR). This notice applies to all the job applicants who decided to share their information with Tata Consultancy Services Sverige AB.
If you have any questions regarding this or the recruitment process, please don’t hesitate to contact us: sweden.careers@tcs.com
Link to our privacy notice: https://www.tcs.com/privacy-policy-eu

Sammanfattning

Postadress

Mäster Samuelsgatan 42 (15tr)
STOCKHOLM, 11157

Liknande jobb


16 oktober 2021

16 oktober 2021