Nissan Helpdesk Manager

Nissan Helpdesk Manager

Arbetsbeskrivning

MSX International Ltd

Drivs du av att leda team och coacha dem till framgång genom att fokusera på kundnöjdhet och effektivitet? Har du tidigare arbetat i en ledande roll hos en fordonsimportör, återförsäljare eller med support inom närliggande branscher? Vill du arbeta i en spännande internationell miljö och är du redo att ta nästa steg i din karriär? - Då kan detta vara en möjlighet för dig.

Just nu söker vi en Helpdesk Manager för ett Nordiskt produktsupportteam, ett projekt som vi driver i sin helhet för vår kund, Nissan Nordic.

Produktsupporten arbetar med B2b support och utveckling av det auktoriserade Nissan återförsäljarnätverket i Norden.

Som Helpdesk Manager kommer du att ansvara för den dagliga verksamheten, att utveckla teamet samt säkerställa att uppsatta mål och nyckeltal nås. En viktig del av jobbet är att hålla en nära dialog med den interna organisationen, kunden och kundens återförsäljarnätverk i Norden.

Arbetsuppgifter:
• Ansvar för den dagliga operativa verksamheteten om totalt 14 personer. 
• Coacha och utveckla teamet till att nå uppsatta mål och nyckeltal.
• Arbeta nära teamet ”hands-on” och samtidigt ha helikoptersyn och driva strategiska frågor.
• Att aktivt komma med förslag på lösningar och förbättringar för att bidra till högre effektivitet. 
• Tät kommunikation med den interna organisationen och med kunden i olika länder.
• Olika rapporteringsvägar funktionellt och operativt inom MSXI Europa och även kund.


Omfattning och arbetsplats:
Placering är i Göteborg. Tjänstens omfattning är heltid. Vi har behov att tillsätta tjänsten så snart som möjligt. 

Är du den vi söker?
Som Helpdesk Manager kommer du ha nära kontakt med våra uppdragsgivare och du förväntas kunna hantera olika typer av affärssituationer på ett professionellt sätt. Rollen ställer höga krav på förmågan att kommunicera och bygga goda relationer. Som ledare söker vi någon med ett genuint intresse för att utveckla teamet och förmåga att arbeta strukturerat och proaktivt i en komplex miljö. För att lyckas väl i tjänsten tror vi också att du är en driven, lösningsorienterad och positiv person. 

Kvalifikationer:
- Erfarenhet som Team Leader för support/kundservicetjänster.
- Erfarenhet från fordonsbranschen är meriterande, men inte något krav.
- Mycket goda kunskaper i engelska.
- Erfaren användare av MS Office Excel, med förmågan att skapa och analysera rapporter.

Vi erbjuder:
MSX International erbjuder dig en betydelsefull roll i ett expansivt bolag där du får utrymme att växa. Du kommer vara en viktig del i ett dynamiskt, prestigelöst och dedikerat team där det råder öppet klimat och högt i tak. MSXI har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag. I denna position ingår 30 dagars semester samt home office. 

Har du frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta:

Vivien Hantosi – Talent Acquisition Specialist
Email: VHantosi@msxi.com

Ansökan:
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag! Alla ansökningar behandlas löpande. #LI-VH2

Kontaktpersoner på detta företaget

Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
HR-Manager Bodil Carlsen
+46 (0)31 337 88 43
HR Manager Anders Thor
+46709227627
Team Leader Yashar Maleky
0046 (0)768 79292
Recruitment Specialist Helen Rubin
0709-227627
Recruitment Specialist Helen Rubin
+46(0)709-227627
Account Manager Predrag Bojanic
+46 (0)704 174266
Recruitment Specialist Helen Rubin
031-3378840
Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
Recrutiment Specialist Josefine Regnér

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MSX International Ltd
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juni 2022
  • Ansök senast: 8 juli 2022

Besöksadress

Drakegatan 7
None

Postadress

Drakegatan 7
Göteborg, 41250

Liknande jobb


Global Mobility Manager

Global Mobility Manager

16 maj 2024

Shift Manager "Small and Medium Robots" ABB Robotics

Shift Manager "Small and Medium Robots" ABB Robotics

16 maj 2024

15 maj 2024