Noggrann lönehandläggare

Arbetsbeskrivning

Presentation

För ett konsultuppdrag i Västerås så söker vi just nu efter en lönehandläggare.
Uppdraget startar i augusti och beräknas pågå till årsskiftet.

Som lönehandläggare arbetar du i huvudsak att registrera data i löne- och personalsystem.
I rollen ingår även avstämning av uppgifter, sammanställning av underlag för betalning av skatt- och arbetsgivaravgifter. Du kommer även att administrera reseräkningar.


Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.


Arbetsuppgifter

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

• Hantering samt utbetalning av löner samt administration av reseräkningar i enlighet med gällande lagar, avtal, policys.

• Ha en helhetsbild över löneprocessen samt reseräkningar genom att identifiera möjligheter att förbättra aktuella processer med fokus på produktivitet, effektivitet och kvalitét.



Utbildning/erfarenhet

I rollen som lönehandläggare krävs det att du har:

Lägst gymnasiekompetens med inriktning mot löneadministration, ekonomi eller personaladministration, eller annan utbildning inom lönehantering.
Du ska även ha minst 2 års erfarenhet från arbete som löneadministratör/lönehandläggare.

Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift är ett krav. Du har god datavana och det är meriterande om du tidigare jobbat i något ärendehanteringssystem

Vi vill att du är kommunikativ, noggrann, strukturerad och serviceinriktad. Du har stort kundfokus och god samarbetsförmåga. Utöver det så är du en kreativ och självständig problemlösare.



Förmåner

Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning

Vi tillhör de företag i Sverige som har absolut längst erfarenhet av rekrytering och personaluthyrning inom ekonomi. Detta gör att vi kan erbjuda dig unika möjligheter oavsett om du är CFO, redovisningschef, controller eller löneadministratör - inom ekonomins hela spektra - såväl till privat som till offentlig sektor.

Sluttext

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rebecca Pettersson
072-5344340
Emma Gustafsson

Sandra Westman

Carolina Werner

Katerina Avraam

Lena Walter

Isabel Swenning Llambro

Anna Pernås

Linda Axäng

Rebecca Pettersson
090-160532

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Öst AB .
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 10 juni 2014

Besöksadress

Umestan Företagspark, Umeå
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024