Nordea söker medarbetare till Kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Nordeas vision är att vara en "great European bank", erkänd för sina medarbetare, som skapar betydande värde för kunder och aktieägare.Nordea gör det möjligt för sina kunder att nå sina mål genom att erbjuda ett brett urval produkter, tjänster och lösningar inom bank, kapitalförvaltning och försäkring.Nordea har cirka 10 miljoner kunder, cirka 1 400 kontor och en ledande ställning inom Internettjänster med 5,9 miljoner e-kunder.Nordeaaktien är noterad på Nasdaq OMX i Köpenhamn, Helsingfors och Stockholm.Vi i Nordea jobbar kontinuerligt med att ge våra kunder hög service och agerar försäljningsinriktat.Vi bokar in potentiella förmånskunder till personlig bankman för optimerad kundnöjdhet.Genom detta skapar vi positiva kundupplevelser som bidrar i vår färdväg att gå från "Good to Great".Vi söker nu en ny medarbetare till vår kundtjänst på Nordea i Sollefteå. Arbetsbeskrivning Som medarbetare i kundtjänst är du vårt ansikte utåt och har därför stor möjlighet att ge kunden en positiv kundupplevelse!Du arbetar med både kassaärenden, försäljning, enklare rådgivning och kundservice.Du kommer huvudsakligen att arbeta mot privatpersoner.Du kan även komma att arbeta med rådgivning till privatpersoner och kundbearbetning då du ska skapa ett mervärde för kunden och ökad lönsamhet för banken.Du kommer att självständigt få utmaningen att utveckla och bearbeta såväl befintliga som nya kundrelationer genom att finna helhetslösningar utifrån kundernas unika behov.Vem är du?Vi söker Dig med stort säljintresse som stimuleras av att arbeta målstyrt med försäljning, tycker om utmaningar och trivs med att arbeta såväl i team som självständigt.Du är inställd på en karriär inom bankvärlden och drivs av resultat, kundservice och kvalitet.Du har en högskoleutbildning i ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet, gärna inom försäljning. Du är en proaktiv, noggrann och anpassningsbar person som är relations- och resultatinriktad, vilket hjälper dig att skapa och vidareutveckla relationer med både kunder och kollegor.Det är meriterande om du har genomfört spar- och försäkringscertifiering.Vad kan Nordea erbjuda dig?Alla Nordeas medarbetare arbetar efter nordiska privatmarknadsstrategin "Rätt kund, Rätt sätt, Rätt erbjudande".Du kommer att arbeta i en spännande och intressant miljö där förutsättningarna att skapa värde för såväl dig som banken är mycket stora.Inom Nordea finns rika utvecklingsmöjligheter och stor vikt läggs vid att personalen ska få växa och uppnå goda resultat. Kontaktperson Vi samarbetar med Manpower Professional.Ansök på manpower.se eller se länk nedan så snart som möjligt, senast 2/5.

Sammanfattning

Liknande jobb


22 mars 2010