Nordens största hälsokedja söker nu en HR-/löneadministratör

Nordens största hälsokedja söker nu en HR-/löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet från HR-/löneadministration? Är du noggrann, har integritet och är en fena på detaljer samt gillar nya utmaningar? Har du också erfarenhet inom HR administrativa uppgifter? Då kan du vara den vi söker! Lifes HR team söker nu en ny engagerad HR-/löneadministratör som är beredd att bistå butiker med HR support i världsklass samt stötta upp löneadministrationen i varje lönekörning.

Som HR-/löneadministratör är ditt huvudsakliga ansvar att upprätthålla en hög professionell standard mot butik i HR- och lönerelaterade frågor. Halva tiden kommer ägnas åt löneadministration, där du tillsammans med en annan löneansvarig ansvarar för att medarbetare på Life får rätt lön, att lönedata hanteras korrekt både gentemot interna och externa parter samt se till att hela löneprocessen flyter på och att lön körs i tid varje månad. Resten av tiden kommer du ägna åt HR support och att hjälpa till att bistå med HR service i världsklass till våra butiker och butikschefer, genom att hantera Lifes HR support (mail och telefon) i tätt samarbete med HR Business Partner. I HR supporten ingår även HR-administrativa uppgifter som att publicera annonser och hantera användare, behörigheter och funktioner i våra HR-relaterade system där du också agerar superuser.

Arbetsuppgifter/ansvarsområden

- Ansvara för att lönesystemets olika delar är rätt uppsatt för att generera rätt lön, som t ex styrning av lönearter, schemahantering etc.
- Lägga in och uppdatera persondata i lönesystemet så att rätt lön utbetalas
- Rapportera in övrigt lönerelaterat material
- Hantera bankfiler, bokföringsunderlag, pensions-/försäkringsmaterial
- Ha dialog med externa intressenter som Försäkringskassa, Skattemyndigheter, försäkringsbolag, Kronofogdemyndighet, SCB.
- Hantera Lifes HR support
- Administrera, coacha och stötta butikerna i Lifes olika HR relaterade system (t ex Learnifier, Ziik och Teamtailor)
- Publicera annonser och screena kandidater
- Hjälpa till med HR:s månadsavslut (skriva intyg, hantera och rapportera in HR statistik osv)
- Vid behov kunna rådge Butikschefer i enklare arbetsrättsliga frågor i samråd med HR Business partner


Vem är du?

Vi söker dig som har erfarenhet av att ha arbetat med löne-/HR administration. Kanske pluggar du eller har pluggat kurser inom löne- eller HR relaterade frågor, eller bara har ett stort löne-/HR intresse och vill utvecklas vidare? Du har erfarenhet av HR relaterade system. Som person är du ansvarsfull, prestigelös, noggrann och brinner för god service samt att lära dig nya saker. Du har HR hjärtat på rätt plats och gillar att arbeta strukturerat och med detaljer. Rollen kräver en hög grad integritet och professionalism. Du behöver också en stark administrativ och digital vana då du kommer administrera i flera olika system. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i lönesystemet Kontek och är van vid att arbeta i andra HR relaterade system. Det är också meriterande om du känner dig trygg med att slå upp information i Handels kollektivavtal och till viss del kan stötta upp Butikscheferna i arbetsrättsliga frågor.

Ansökan:

Rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % och kommer att tillträda någon gång under kvartal ett 2023 eller tidigare om vi hittar rätt person. Tillsättning sker enligt överenskommelse. Observera att vi endast tar emot ansökningar via rekryteringsverktyget på vår hemsida (ansökning via mail undanbedes). Vid frågor kontakta Lifes rekryteringsteam: rekrytering@lifeeurope.com

Vi är Nordens största hälsokedja!

Vi brinner för varje människas hälsa. Vi spelar en viktig roll i människors strävan att må bra och hitta balansen. Det gör vi med ca 350 butiker i Sverige, Norge och Finland, ett brett utbud av hälsoprodukter, samt personlig hälsorådgivning i alla våra butiker. Life innefattar Lifekoncernen inklusive Lifes medlems- och franchisebutiker.

Precis som Life brinner för våra kunders hälsa, brinner vi också för våra medarbetares välmående. Därför är vi riktigt stolta över att Life Sverige 2022 blivit certifierade som ett Great Place to Work® för andra året i rad. Vi har många eldsjälar på Life som är riktigt stolta över att bidra med sin kunskap och hjälpa människor att hitta hälsobalansen i livet. Kulturen präglas av en stark gemenskap och en familjär omgivning där omtanke för både kunden och kollegan står i fokus. Som Life-medarbetare får du utveckla din kompetens genom hälsoutbildningar och försäljningskurser och du får självklart rabatt på vårt breda hälsosortiment. Vill du bli en del av Life-familjen?

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Life
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 oktober 2022
  • Ansök senast: 13 november 2022

Besöksadress

Life Butiksdrift Sverige Ab
None

Postadress

Box 1025
Stockholm, 10138

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024