OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Propell Propell Nordic Interim söker för en internationell uppdragsgivares räkning en Interim Trade Marketing Manager (FMCG) för ett 12-månadersuppdrag. Bolaget har ett stort antal ledande varumärken som marknadsförs och säljs på den nordiska marknaden. På grund av en föräldraledighet söker bolaget en Interim Trade Marketing Manager som ska ansvara för att utveckla lönsamma trade marketing strategier och promotionplaner gentemot handeln. Uppdraget Som Trade Marketing Manager är dina viktigaste uppgifter att utifrån god förståelse av varumärkets position, försäljning, lönsamhet per kund och kanal: - Utveckla strategier vad gäller kampanjer för att bygga varumärket, prissättning, promotion - Utveckla, planera och genomföra lönsamma, köpnära marknadsföringsåtgärder för varumärket Rollen rapporterar till Ansvarig för Trade Marketinggruppen. Placeringsort Stockholm. Profilen - Minimum sju års framgångsrik erfarenhet av marknadsföring/trade marketing från ett större företag inom FMCG eller detaljhandeln - God analytisk förmåga att förvandla analys till kundfokuserade trade marketing strategier, aktivitets - och promotionplaner - Utmärkt förståelse av lönsamhetsparametrarna inom trade marketing - Ansvarstagande med driv att åstadkomma resultat - Utmärkt samarbetsförmåga - Bra kommunikativ förmåga på svenska och engelska, i tal och i skrift - Akademisk examen motsvarande civilekonom Vi intervjuar löpande så ansök nu! Du kan enbart ansöka genom att svara på några frågor på propell.se. Efter att du svarat på frågorna bifogar du ditt eget CV och personliga brev, vi använder alltså inte CV-mallar. Format på filer vi accepterar är Word och PDF. Klicka på "Ansök nu" så guidar vi dig igenom alla stegen.