OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Nordisk IT-koordinator till De Lage Landen De Lage Landen är en av världens ledande finansiella aktörer med 4 800 medarbetare i 29 länder.De Lage Landens affärsmodell bygger på att erbjuda sina partners stöd genom hela deras säljprocessen, från prospektering till merförsäljning.Företaget är marknadsledande inom IT, kontorsutrustning och Telecom och växer snabbt inom nya områden, såsom bygg- och industrisektorn, medicinteknik, jordbruk och skogsbruk samt transportområdet.Verksamheten har expanderat kraftigt sedan starten 1969.2007 nådde företaget en balansomslutning om 20,7 miljarder Euro och en nettovinst på 234 miljoner Euro. Arbetsbeskrivning: De Lage Landen har outsourcat sin IT-drift och som IT-koordinator kommer du att samordna företagets IT-miljö där du fungerar som en mellanhand mellan systemleverantör och medarbetarna på företaget.Du är ansvarig för det dagliga och löpande processerna och ansvarar för att vidta rätt åtgärder när problem uppstår som är relaterade till IT-driften (fokus kommer att ligga på De Lage Landens interna affärsapplikationer).Tjänsten innebär att du har en nyckelfunktion och håller kontakt med såväl IT-leverantörer som intern personal och kommer ansvara för kontakten med leverantörer som handhar IT-driften.Du kommer även att medverka till utvecklingen utav den interna IT-miljö och driften där du kommer med förslag på förbättringsåtgärder.I arbetsuppgifterna ingår även hands-on support till medarbetarna. Arbetets omfattning: Detta är en rekrytering, vilket innebär att du kommer att anställas direkt hos De Lage Landen.Tjänsten är på heltid/tillsvidare Utvecklingsmöjligheter: Vid god prestation och för rätt person finns det möjligheter att gå vidare till en mer utvecklingsinriktad roll inom företaget såväl inom norden som globalt.Företaget satsar på kompetensutveckling, såväl internationellt som i Sverige. Kompetenskrav: Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av IT-leverans och förvaltning, eventuellt kan du ha arbetat i en liknande koordinerande roll tidigare.Du har minst ett par års erfarenhet av tekniskt arbete och har ett tekniskt intresse.Har du erfarenhet från finansbranschen är det meriterande.Engelska språket används dagligen så det krävs att Du har goda kunskaper såväl i tal som i skrift.Har du en relevant högskoleutbildning så är det mycket meriterande men ej ett krav. Personliga egenskaper: Du är en problemlösare och får saker gjorda.Då du kommer att utföra en mängd olika arbetsuppgifter krävs det att Du är flexibel men ändå fokuserad på det du gör.Som person är du social till sättet, har lätt för att knyta kontakter och är van vid att ge service.Du tycker om att jobba i team men har förmågan att arbeta självständigt och är strukturerad. Övrigt: Du får chans att arbeta i ett internationellt bolag som ser till att ta hand om sin personal. Intresserad?