Nordisk Payroll Manager

Nordisk Payroll Manager

Arbetsbeskrivning

KICKS är Nordens ledande skönhetskedja och erbjuder ett helhetskoncept inom makeup, doft, hudvård och hårvård. Med välutbildade skönhetsexperter i 250 butiker i Sverige, Norge och Finland och en modern omnikanalslösning, där fysisk butik och e-handel är integrerat, erbjuder KICKS personliga och inspirerande skönhetstjänster och runt 25 000 produkter från 300 varumärken. KICKS har flaggskeppsbutiker i Stockholm, Göteborg, Oslo och Malmö. KICKS är en del av Axel Johnson-koncernen.

Vi är i en bransch som ständigt bjuder på dynamik och därmed utmaningar. Vi behöver hänga med i framtidens krav för att kunna möta kundernas förväntningar. Vi på KICKS befinner oss alltid på en spännande resa och söker nu dig som vill fortsätta utvecklas och vill vara med och bidra till ständiga förändringar hos oss. Vi är på konstant jakt efter personer som inte räds för att ”kavla upp ärmarna” när det behövs och som vågar kliva fram och ta lead.

Nu letar vi efter dig i rollen som Payroll Manager Nordics. Detta är en fantastisk möjlighet för dig som är utvecklingsorienterad och nyfiken och redo för ditt nästa steg. Vi söker dig som är energisk och lösningsfokuserad samt hungrig på att hela tiden bli bättre!

Rollen har ett tydligt uppdrag med fokus på att leverera, motivera och coacha dina medarbetare och driva processer i samråd med resten av People & Culture och företaget i sin helhet. Vi är totalt 2200 medarbetare i tre länder. Rollen är både operativ och strategisk. En viktig del i vår satsning är självklart vår ständiga strävan efter förbättring då rollen ger dig chansen att leda, påverka och sätta strukturen för vårt team samtidigt som du behöver vara operativ i vardagen. Gruppen består idag av 3 lönespecialister som rapporterar direkt till dig. Varav 2 är placerade i Stockholm på huvudkontoret och 1 i Norge på Säljkontoret.

Som Payroll Manager Nordics kommer du att:

-ansvara för lönerna i Sverige, Finland (Outsourcade) och Norge där vi har en löneansvarig idag

-driva ständiga förbättringar och utveckling inom payroll teamet. Löpande effektivisera arbetssätt och rutiner samt automatisera processer

-bistå chefer med hjälp i förmåns- och lönerelaterade frågor samt utveckla vårt Comp & Ben erbjudande

-vara uppdaterad och delta i samordning mellan lön, HR och ekonomi i frågor såsom bemanning, pension, försäkringar, tjänstebilar, förmåner och andra administrativa områden

-säkerställa löpande utveckling av Lönesystem, SD Worx Lön/HR och andra tillhörande system samt utveckla rapporter

-arbeta med rapportering till myndigheter

-ansvara för månads- och bokslutsrapportering till ekonomiavdelningen

Förutom att du vågar ta tag i saker när det behövs så har du en god förmåga att prioritera och ta snabba beslut när så behövs. Du jobbar proaktivt för att kunna leverera i en mycket snabbrörlig verksamhet med högt tempo. Du gillar när det händer mycket, tar stort ansvar och vill vara med och påverka. Du är en person som gillar att vara i ständig utveckling och drivs av att leverera affärsnytta. I denna roll är det viktigt att du känner dig grundad i ditt ledarskap och att du har god förståelse för att bedriva fortsatt utveckling av payroll. Ditt driv och din erfarenhet kommer göra skillnad. För att lyckas i rollen ser vi att du har en relevant utbildning eller erfarenhet inom löneområdet samt att du är en målorienterad och erfaren som ledare. Du motiveras av att kontinuerligt identifiera förbättringspotential i processer, och där andra ser problem, ser du snarare nya möjligheter och lösningar.

Vi ser det som meriterande med erfarenhet av lönesystemet SD Worx och Schema- och bemanningssystemet TooEasy. Du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och engelska och är en prestigelös person som ser teamets välmående som primärt.

Vi på Kicks är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Vi ser formella meriter som viktiga men dina personliga egenskaper väger tyngre.

Vi ser fram emot att höra av dig!

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, vi tillämpar provanställning. Du är placerad på KICKS fantastiska Huvudkontor på Klarabergsviadukten i Stockholm, ett stenkast från T-centralen. Vi vill vara en attraktiv arbetsplats och flexibilitet är viktigt för oss, men vi tror på att vara tillsammans så vi är på kontoret 3 dagar/v.

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet.

Med det hälsar vi dig välkommen till KICKS!

I denna rekrytering samarbetar vi med Wepartner och Barbara Lidholt. Varmt välkommen med din ansökan och CV. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt! Har du frågor gällande tjänsten så tveka inte att kontakta barbara.lidholt@wepartner.se eller 0765259047.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: WEPARTNER
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 augusti 2022
  • Ansök senast: 30 september 2022

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024