Norsk- finsk- eller dansktalande IT-support

Arbetsbeskrivning

Academic Work söker för kunds räkning flera serviceinriktade nordisktalande personer. Vår kund är ett välkänt konsultbolag inom IT & Telekom som arbetar med stora internationella aktörer. Företaget du kommer att arbeta hos är en av de ledande inom sin bransch med över 7000 anställda runt om i norden. Du kommer att sitta på det svenska huvudkontoret i Stockholm. Arbetsuppgifter: Som Service Desk medarbetare hos vår kund kommer du att sitta i team om fyra personer. Du kommer att få in olika interna supportärenden som ni ska lösa själva, alternativt skicka vidare till relevant avdelning. I det dagliga arbetet kommer du att: - Ta emot och hantera olika supportärenden från det land du ansvarar för - Via Remote Desktop utföra vissa supporttjänster - Ansvara för olika supportfrågor, allt från telefoni till att starta om servrar Utvecklingsmöjligheter: Tanken med denna tjänst är att den ska leda till en fast anställning. När du börjar hos vår kund kommer du att coachas in i dina arbetsuppgifter under den första månaden. Du kommer även att under några dagar få åka till det lokala kontoret i det land du kommer att arbeta med, (Finland, Norge eller Danmark). Vår kund är ett stort internationellt bolag och för dig som visar framfötterna finns stora möjligheter att utvecklas och klättra inom företaget. Vi söker dig som Är serviceinriktad och är duktig på att snabbt kunna sätta dig in i olika ärenden och problem. Vi ser att du har allmän IT-kunskap och vana av att arbeta med datoradministration. Du ska naturligtvis kunna uttrycka dig i både tal och skrift på det språk du söker. Du ska ha kunskap/erfarenhet av: - Office 2007 - att både kunna uttrycka dig såväl skriftligt som muntligt på det språk du söker. Det är meriterande om du har kunskap av exchange AD, Remote Desktop samt om du har tidigare erfarenheter från supportarbeten, men detta är inget krav. Ett extra plus om du har erfarenhet från servicebranschen och förstår värdet av ett hjälpsamt bemötande och att kunna kommunicera pedagogiskt kring problem och lösningar. Vi ser också gärna att du är duktig på engelska, då det kommer att ingå viss kontakt med kollegor från mindre europeiska kontor. Som person är den viktigaste egenskapen att du är serviceinriktad och att du har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Då du kommer att coachas in i din arbetsroll är det viktigt att du är lyhörd och lättlärd. Vi ser att du är en problemlösare som drivs av att kunna hjälpa dina företagskollegor. "Det viktigaste för oss är att kandidaten är servicemedveten och kan kommunicera kring problem och lösningar via telefon och mail, säger ansvarig hos vår kund" Skriv i din ansöka vilken av språken du talar danska, norska eller finska. Start: Dansktalande: september, norsktalande: oktober, finsktalande: november. Omfattning: heltid sex månader, med chans till överrekrytering Arbetstid: dagtid Plats: Stockholm Lön: Månadsbaserad Timlön Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta ute hos en av våra kunder. Som konsult på Academic Work är du snabbare, smartare och hungrigare. Eftersom vi tillsätter löpande vill vi tipsa dig om att vara snabb in med din ansökan! Academic Work är Nordens största bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och unga akademiker. Vi erbjuder extrajobb, konsultuppdrag och rekryteringar inom de flesta områden och branscher.

Kontaktpersoner på detta företaget

Consultant Manager Charlotta Nihlén
08-56246753
Konsultchef Susanna Carlson
08-52254902
Konsultchef Susanna Carlson
468 5225 4902
Konsultchef Mette Risberg
08-522 549 66
Konsultchef Louise Hagströmer
0852254969
Konsultchef Charlotta Nihlén
08-562 467 53
Konsultchef Charlotta Nihlén
08 - 562 467 53
Consultant Manager Sara Frykedal
08-5225 76 05
Consultant Manager Sara Frykedal
08-522 576 05
Consultant Manager Sara Frykedal

Sammanfattning

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Självgående IT-support

23 augusti 2010

Helpdesktekniker till Gävle

24 augusti 2010

Intern kundsupport

11 maj 2010