Norsktalande Collection Agent till Ikano Bank

Arbetsbeskrivning

Vi söker just nu efter dig som vill arbeta med inkasso mot privatkunder på den norska marknaden. Ikano Bank är en attraktiv arbetsgivare i regionen där du får stor möjlighet att växa med företaget. För att vara aktuell för denna tjänst har du mycket goda kunskaper i norska i tal och skrift samt 1-5 års erfarenhet av inkasso. Som person är du glad, öppen och lätt att samarbeta med. Ta chansen och bli en del av ett nordiskt kundcenter på Hyllie i Malmö!

OM TJÄNSTEN
Ikano Bank söker nu en norsktalande Collection Agent till deras nordiska kundcenter för att täcka upp för ett föräldravikariat under 1,5 år. Ikano Banks nya kundcenter ligger i Hyllie, ett expansivt område utanför Malmö, nära Köpenhamn. Hyllie erbjuder en attraktiv arbetsplats med utmärkta kommunikationer för medarbetare som kan tänka sig att pendla inom Sverige och från Danmark. Du kommer att ingå i ett ambitiöst nordiskt team med 15 medarbetare som har god sammanhållning och stark teamkänsla.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Ikano Banks önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic
Work

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Ikano Bank.

ARBETSUPPGIFTER
Som Collection Agent kommer du att arbeta med hela inkassoflödet.
Du kommer ha fokus på att hitta den bästa möjliga lösningen för kunderna och kommer tillsammans med dina kollegor att lägga upp en betalningsplan utifrån kundens förutsättningar. En stor del av arbetet kommer därför att innebära kommunikation med kunder och kollegor där telefonen kommer att vara ditt främsta arbetsredskap.

I din roll som inkassohandläggare så trivs du med eget ansvar och har förmågan att arbeta självgående. Du har en förståelse för att kunna hantera komplexa ärenden samt fatta beslut om stora belopp. I nära dialog med konkursförvaltare och advokatfirmor kommer du att hantera svåra ärenden för att veta vilka beslut som Ikano Bank ska fatta.

Ikano Bank är i en fas där processer och rutiner fortfarande är under utveckling. I din roll som inkassohandläggare kommer du få möjligheten att själv påverka och driva processutveckling och förändringar.

Du kommer till exempel att:


* Ringa och följa upp obetalda fakturor och skicka ut påminnelser
* I samråd med interna funktioner så som kundsupport och säljare identifiera inkassoärenden
* Hantera komplexa ärenden som till exempel konkurs med hjälp av advokater och konkursförvaltare
* Vara med i förändringen av processer och påverka utvecklingen av arbetet


VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som har mycket goda kunskaper i norska i tal och skrift. Vi ser även att det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet från att ha arbetat på den norska marknaden. En bakgrund inom bank och finans är meriterande. Utöver detta så söker vi dig med 1-5 års erfarenhet av att arbeta med inkasso.
Som person är du lösningsorienterad och inte rädd för att självständigt fatta beslut. Vidare söker vi dig som är social och har en god samarbetsförmåga och som på ett ansvarsfullt sätt tar dig an uppgifter och utmaningar.


* Har ett till fem års erfarenhet av att arbeta med inkasso
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift och har en förmåga att uttrycka sig professionellt.
* Har mycket goda kunskaper i norska i tal och skrift då du kommer att arbeta mot den norska marknaden


Det är meriterande om du…


* Har erfarenhet av att arbeta på den norska marknaden
* Har en bakgrund inom bank och finans
* Har en ekonomisk inriktning på din utbildning


ÖVRIG INFORMATION


* Start: April
* Omfattning: Heltid
* Placering: Malmö Hyllie
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på mal01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.


* Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här


SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Ikano Bank erbjuder enkla och förmånliga lån och sparprodukter till privatkunder, säljstödstjänster till detaljhandelsföretag samt leasing och fakturaköpslösningar till företagskunder. Ikano Bank har verksamhet i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Storbritannien, Polen, Tyskland samt Österrike och ingår i Ikanogruppens verksamhetsområde Finans. Ikano är en internationell företagsgrupp med verksamheter inom bank, försäkring, bostad och detaljhandel. Ikanogruppen grundades 1988 och ägs av familjen Kamprad. Mer information hittar du på Ikanos hemsida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid 8-17
  • Publicerat: 11 februari 2017

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Administrativ handläggare

Administrativ handläggare

13 april 2021

9 april 2021

Collection Advisor till Frontoffice

Collection Advisor till Frontoffice

8 april 2021