OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Röchling Formaterm AB är ett av de marknadsledande extruderingsföretagen i Sverige relaterat till bra produkter och god kvalité. Vi har mer än 40 års erfarenhet av extrudering.
Vi utvecklar, producerar och marknadsför extruderade termoplast-skivor som i huvudsak användas till vacuumformning.
Vår specialitet är co-extrudering av ABS, PC/ABS, Polystyren och olika foliebelagda produkter. Välutvecklad service, snabba leveranser, kompetent personal och kundanpassade produkter är väl känt av våra kunder över hela Europa.
Röchling Formaterm AB har alltid som mål att vara våra kunders bästa samarbetspartner. Röchling Formaterm AB:s kvalitetssystem är certifierat enligt ISO 9001:2008 och företaget är även certifierat enligt miljöstandarden ISO 14001:2004.
Här erbjuds du en spännande tjänst med varierande arbetsuppgifter och mycket ansvar. Du kommer att ha en nyckelposition i företaget där du är en del av ledningsgruppen och även ansvara för produkter, nya affärer, personal och utveckling. På Röchling i Virserum kommer du att arbeta i teamet som består av ca 15 personer som tillhör en stor koncern med 8000 anställda i 22 länder.
Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av:
- Ledning av personal
- Produktutveckling och test av nya material
- Organisera och ansvara för säkerhetsarbetet
- Hantera interna reklamationer
- Systemastiskt arbeta med kvalitets- och förbättringsarbete
- Projektledning
- Skapa nya affärer och kundkontakter
Tjänsteresor förekommer.
Din bakgrund
Vi tror att du som söker kommer från en liknande tjänst som gett dig god erfarenhet av såväl strategiskt som operativt arbete. Du har en teknisk bakgrund samt erfarenhet eller utbildning inom marknadsföring och har ett brinnande intresse för produktutveckling och affärer.
Personliga egenskaper
Du är en naturlig ledare och trivs bra i rollen att leda projekt och har förmågan att inspirera och motivera dina medarbetare. Som person är du flexibel, ansvarstagande och har lätt för att samarbeta då du kommer att arbeta i nära relation med ledning och medarbetare.
Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Rekrytering/Tillsvidare/Heltid/Virserum
Tillträdesdag
Enligt överenskommelse men trolig start i februari
Information
Vid frågor tveka inte att kontakta rekryteringsansvarig Henrik Areskoug på 0722-54 16 16 eller via henrik.areskoug@lernia.se
Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Ahlqvist
Nina Backlund
Tove Ahlqvist
072-2541169
Therese Nilsson
Frida Nilsson
Nina Wennersten
072 254 11 50
Nina Wennersten
0722541150
Nina Wennersten
Rebecca Mjösberg
072-2541800
Charlotte Miss