Nu söker vi efter erfarna ekonomiassistenter inom AP/AR till spännande u...

Nu söker vi efter erfarna ekonomiassistenter inom AP/AR till spännande u...

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi efter erfarna ekonomiassistenter inom AP/AR till spännande uppdrag i Skåne!

Har du erfarenhet av leverantörs- eller kundreskontra och är nyfiken på ett nytt arbete? Vi söker just nu fler specialister inom ekonomi. Du kommer bli anställd som konsult och erbjuds ett spännande uppdrag hos en av våra kunder.

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent inom kund- och leverantörsreskontra kommer du exempelvis att arbeta med löpande bokföring, fakturering, avtalshantering, avstämning av konton, kundinbetalningar, påminnelsehantering och inkasso. Som konsult förväntas du också att snabbt kunna sätta dig in i processer och rutinbeskrivningar samt ge förslag till förbättringar och vara behjälplig i andra ad-hoc uppgifter som är vanligt förekommande på en ekonomiavdelning.

Din bakgrund

- Minst 3 års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent med kund- eller leverantörsreskontra

- Relevant utbildning inom ekonomi

- Erfarenhet från större företag är meriterande

- Medverkan vid implementering/outsourcing av nya processer/riktlinjer är meriterande

För att trivas i denna roll krävs det att du gillar variation i arbetet. Du skapar med lätthet nya kontaktytor både gentemot interna- och externa parter i bolaget. Som person är du social och trivs i en roll där du arbetar tillsammans med andra kollegor. Andra viktiga egenskaper vi värdesätter är din förmåga att snabbt kunna anpassa dig efter nya situationer där du är prestigelös i utförandet av dina arbetsuppgifter. Denna roll kräver att man obehindrat kan kommunicera, både i tal och skrift, på svenska och engelska.

För mer info är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Manager Mona Yusefi på 072 394 33 65.

Varmt välkommen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 augusti 2023
  • Ansök senast: 30 september 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024