Nu söker vi en controller till SKR!

Nu söker vi en controller till SKR!

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en controller till Sveriges kommuner & regioner! Uppdraget startar i augusti och pågår i sex månader med chans till förlängning.

Om SKR
SKR är medlems- och arbetsgivarorganisation för landets 290 kommuner och 21 regioner som tecknar kollektivavtal för den kommunala sektorn, erbjuder medlemmarna utbildning, rådgivning och service samt stöd för verksamhetsutveckling. Vi är en ideell organisation/intresseorganisation som verkar för medlemmarnas bästa.

Ekonomi- och finanssektionen är en av 5 sektioner inom avdelningen för ledningsstöd. Idag består sektionen av ca 20 medarbetare med en variation av roller. Inom avdelningen finns också sektioner för HR, administrativ kompetens, IT samt för beredning till den politiska styrelsen/intern styrning. SKR har ca 500 medarbetare och det nyrenoverade och fina kontoret är placerat vid Slussen i Stockholm.

Om tjänsten:
Som controller arbetar du både strategiskt och operativt med ekonomifrågor inom SKR och kommer också att vara med och bidra till att utveckla och förbättra controllerfunktionen. Det dagliga arbetet består av att stötta och samordna planering, högkvalitativa analyser, rapportering och uppföljning som ska bidra till fortsatt utveckling av effektivitet och lönsamhet för hela SKR. Det innebär att stötta chefer, delta i bokslutsprocesser och arbeta nära ekonomichefen, den samordnande business controllern och övriga medarbetare på sektionen. Du kommer att vara med och ge stöd och skapa förutsättningar för chefer att genom planering, analys, rapporter och uppföljning skapa möjlighet att kunna ta det ekonomiska ansvaret.

Vem är du?
- Vi tror att du har en akademisk examen med ekonomiinriktning samt erfarenhet av arbete inom ekonomiområdet.

- Du ska tidigare ha arbetat som Business Controller eller Controller samt inneha en förståelse för rollen.

- Det är meriterande om du varit med om eller lett någon typ av förändringsarbete samt tidigare arbetat inom en sektor där drivkraften är att maximera nyttan för verksamhetens tillgängliga medel.

Förutom hög kompetens och trygghet i ekonomiska processer och redovisning behöver du ha en god kommunikationsförmåga, vara pedagogisk och bra på att samarbeta. Vidare ska du kunna presentera och förklara inför andra efter mottagarens förmåga och nivå. Du måste även kunna sälja in din expertis och göra dig förtjänt av organisationens förtroende.
Vi ser fram emot din ansökan!

Vilka är vi?
Arena Personal är ett auktoriserat bemanningsföretag och självklart har vi kollektivavtal. Vi har funnits som aktör i bemannings- och rekryteringsbranschen i snart 30 år. Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. För oss är det viktigt att våra anställda trivs och mår bra. Som anställd hos erbjuder vi därför bland annat:

- Marknadsmässig lön
- Personlig och stöttande konsultchef
- Kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet

Som bemanningsanställd får du viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär.

Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!

Du ansöker till tjänsten genom Arena Personals hemsida. Klicka på "Skicka ansökan". Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Rekryteringen pågår löpande - så ansök gärna snarast möjligen!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arena personal
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 juni 2023
  • Ansök senast: 7 december 2023

Liknande jobb


Controller

Controller

7 maj 2024

Business Controller

Business Controller

7 maj 2024

7 maj 2024

Operations Controller till Recipharm

Operations Controller till Recipharm

2 maj 2024