Nu söker vi en driven ekonomiassistent till Warner Bros.

Arbetsbeskrivning

Om kunden:
För vår kund Warner Bros.´s räkning söker vi nu en ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörsreskontra. Warner Bros. International Television Production Sverige AB är ett dotterbolag till Time Warner Inc. - ett av de största internationella medieföretagen. WBITVP Sverige AB är ett kreativt, talangstyrt produktionsbolag som både utvecklar, producerar och distribuerar innehåll i olika genrer inklusive reality, fakta, dokumentärer och underhållning. Läs gärna mer i följande länk https://wbitvp.com/sverige


Om tjänsten:
I aktuell tjänst kommer du att arbeta med leverantörsreskontran i ett ekonomiteam på 5 personer. Till stor del kommer dina arbetsuppgifter innefatta registrering av leverantörs- och kundfakturor samt administration kring detta. I dina arbetsuppgifter innefattas även kvittoredovisning gällande bl.a. utlägg, handkassor och företagskort. Utöver detta tillkommer även diverse ad hoc-uppgifter så som påminnelsehantering, indrivning av attester och övrig administration.


Möjligheter:
Nu har du möjlighet att få arbeta i en spännande bransch, i ett glatt team med en härlig stämning. Du kommer även få möjlighet att växa i din roll som ekonomiassistent, och för rätt person finns det möjlighet till överrekytering. Om du är en person som gillar fart och fläkt är detta tjänsten för dig!



Krav:
Vi söker dig som har en gymnasieexamen i ekonomi samt har 2–3 års arbetslivserfarenhet inom leverantörsreskontra. Vi ser gärna att du arbetat i ett medelstort till stort bolag tidigare och har vana av stora ekonomiska flöden. Du har god systemvana, har du tidigare arbetat i Navision eller Microsoft Dynamics NAV är detta meriterande. Du hanterar både svenska och engelska på god nivå i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. Som person är du positiv, noggrann, självgående och ansvarstagande. Du trivs i en miljö där det händer mycket och tilltalas av att arbeta i en spännande bransch! För att trivas i rollen är du även prestigelös, proaktiv och en do:er.



Tillträde, omfattning och anställning:
Tjänsten är en hyrrekrytering vilket innebär att du först anställs av Hero och arbetar ute hos vår kund med mål att sedan anställas av kunden. Arbetet föreligger under kontorstider, heltid, start omgående med hänsyn till viss uppsägningstid.


Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.
Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Natalie på tele 08-400 258 60 eller rekrytering@hero.se.



Vi ser fram emot att läsa din ansökan!





Söker du via mobilen?

Det går jättebra att bifoga ditt cv när du har tillgång till en dator. Kom ihåg din inloggning och komplettera informationen så snart som möjligt så har vi allt vi behöver för att du ska bli aktuell för intervju!



Kolla gärna in vår sida på Facebook för ytterligare jobbuppdateringar och för mer information om oss via https://www.facebook.com/Hero-194458207577/?ref=aymt_homepage_panel





“We are heart working”


Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbet

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-400 25 860
Rekryterare Viktoria Berg
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Poria Mehdizadegan
08-400 25 247
Konsultchef Daniel Engblom
08-684 25 230
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 860
Konsultchef Ninwa Youssef
08-400 25 247
Daniel Engblom
08-684 25 230

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HERO AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 9 februari 2017

Besöksadress

Liljeholmstorget 7
STOCKHOLM

Postadress

Liljeholmstorget 7
STOCKHOLM, 11763

Liknande jobb


10 april 2021

söker en Assistant ekonom/ kontorist

9 april 2021