Nu söker vi en ekonomiassistent!

Arbetsbeskrivning

Vår kund: En återförsäljare/importör av kundanpassad maskinutrustning till industrikunder i Norden, främst Sverige.Kontoret är relativt litet och du hanterar ekonombiten tillsammans med ytterligare en person.Det är därför bra om du trivs i ett mindre bolag.Huvudkontoret är i Helsingborg men verksamheten har även säljare på lokalkontor i andra delar av Sverige. Utbildnings- och kunskapskrav: Lämplig ekonomisk utbildning samt erfarenhet av arbete med motsvarande uppgifter.Eftersom nedanstående ingår i dina arbetsuppgifter krävs kunskap och gärna erfarenhet av följande: - Moms- och valutahantering - Utlandsinköp.- Import inom och utanför EU.- Interndebitering samt allmän bolagskunskap eftersom bolaget ingår i en koncern.- Erfarenhet av att rapportera import och export till SCB samt vana av IDEP.- Hantering av tullfakturor - Har du dessutom erfarenhet av att arbeta med Visma SPCS är detta mycket meriterande.Personliga egenskaper: Som person bör du vara noggrann och strukturerad och ha förmågan att snabbt kunna sätta dig in i nya arbetsuppgifter.Att du är flexibel och har en positiv attityd ser vi som en självklarhet.Anställningsvillkor: 50-75% (enligt överenskommelse).Du kommer att vara anställd hos Lernia och arbeta som uthyrd konsult för vår kund.Initialt kommer du att vara uthyrd i 3 månader med möjlighet till förlängning.

Sammanfattning

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024