Nu söker vi en ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent ingår du i ett team på fem personer på ekonomiavdelningen som tillsammans hanterar alla strategiska och operativa finanisella frågor.
I din roll ansvarar du för leverantörsreskontra samt har huvudansvar för inscanningsprocessen av leverantörsfakturor.
I arbetsuppgifterna ingår löpande administrativ hantering i form av exempelvis förkontering, betalningar och bankavstämningar men en stor del handlar också om utveckling av processer. Du samverkar såväl internt som externt direkt med kollegor, dotterbolag, kunder, leverantörer och banker för att optimera flöden inom ekonomifunktionen.
Du deltar även i månads och årsbokslut.

I rollen ingår även att vara backup mot reception och växel.

Formell kompetens
Vi ser att du som söker har en avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
Du besitter goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
Du behärskar MS Office väl och det är meriterande om du har erfarenhet av systemen M3 och palette som är viktiga verktyg på ekonomiavdelningen.

Din bakgrund
Du som söker har arbetat ett par år med ekonomiadministration och redovisning, gärna på ett internationellt företag.

Personliga egenskaper
Du är en person som är driven och tycker om att ta egna beslut och arbeta självständigt.
Du är noggrann och strukturerad och vi förutsätter att det är naturligt för dig att dokumentera ditt arbete.
Du är serviceinriktad och ser att ekonomiavdelningen har en viktig fuktion att fylla för verksamhetens resultat och framgång.



Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Vikariat/Heltid/Oskarshamn

Tillträdesdag
Start i mitten av april

Information
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Henrik Areskoug

Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Ahlqvist

Nina Backlund

Tove Ahlqvist
072-2541169
Therese Nilsson

Frida Nilsson

Nina Wennersten
072 254 11 50
Nina Wennersten
0722541150
Nina Wennersten

Rebecca Mjösberg
072-2541800
Charlotte Miss

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Oskarshamn
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, 3-6 månader
  • Publicerat: 16 mars 2017

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Oskarshamn
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Oskarshamn, 57230

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024