Nu söker vi en inköpsansvarig

Nu söker vi en inköpsansvarig

Arbetsbeskrivning

Tyresö Bostäder förstärker sin organisation och söker nu en inköpsansvarig. Vi söker dig som precis som vi tycker att upphandling och inköp är både viktigt och roligt att arbeta med och har god förmåga att samarbeta både internt och externt.
Tyresö Bostäder är ett kommunalt bostadsbolag som äger och förvaltar nära 3 500 hyresrätter. Vi har bostäder för olika behov i livets alla skeden. Vi erbjuder ungdomslägenheter, familjeboenden, seniorlägenheter och trygghetsboenden samt lokaler för det lokala närings- och föreningslivet. Våra fastigheter ska erbjuda bostäder för många år framåt. Därför förvaltar och underhåller vi långsiktigt med människor och miljö i åtanke, samt tar vara på den mark vi äger och bidrar till en ökad biologisk mångfald i vår närmiljö.


Om uppdraget som inköpsansvarig
Som inköpsansvarig hos oss på Tyresö Bostäder ansvarar du för bolagets ramavtal, skötselavtal och andra driftavtal, samt samordning och avtalsuppföljning. Rollen ingår som en del i bolagets ekonomiavdelning.
Du ansvarar för att upphandlingar sker i enlighet med lagar, regler och bolagets upphandlingspolicy på ett affärsmässigt och professionellt sätt. Du håller ihop företagets arbete med upphandling för att säkerställa att företaget gör bra affärer. Du är ensam inköpsansvarig men arbetet sker i nära samarbete tillsammans med övriga medarbetare på avdelningen. Det innebär också kontinuerlig kontakt och dialog med såväl beställare som leverantörer som övriga intressenter. Du är behjälplig vid bolagets projektupphandlingar och samarbetar vid behov med Tyresö kommuns upphandlingsavdelning.
Initialt ansvara för att bygga upp företagets arbete med upphandling
Ansvar över processer, rutiner, dokumentation och ett ökat fokus på bättre affärer
Självständigt ansvara för kvalificerade upphandlingar och inköp
I förekommande fall även stödja och delta i upphandlingar som genomförs av kollegor eller externa konsulter
Bidra till verksamhetsutveckling genom att sprida kunskap om enhetens arbete



För att vara framgångsrik och trivas i rollen som inköpsansvarig tror vi att du har:
Relevant högskoleexamen inom ekonomi/juridik/teknik alternativt motsvarande kunskaper och erfarenhet förvärvat på annat sätt.
Några års erfarenhet av självständigt arbete med offentlig upphandling enligt LOU
Erfarenhet av projektledning
Erfarenhet av upphandlingar inom bygg- och fastighetsområdet
Goda kunskaper om och är väl insatt i entreprenadjuridik
Goda kunskaper i Officeprogrammen

Som person är du ansvarsfull, självgående och driver dina processer, samt att du arbetar bra tillsammans med andra. Du är strukturerad och organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är också noggrann, kvalitetsmedveten och affärsmässig. Tycker du även som vi att upphandling och inköp är både viktigt och roligt att arbeta med så kommer du att trivas med oss.


Om Tyresö Bostäder och våra värderingar
Tyresö Bostäder är en verksamhet för alla som vill bidra till samhället genom vårt allmännyttiga uppdrag och vår organisation speglar det samhälle vi verkar i. Vi erbjuder en utvecklande arbetsplats där vi värdesätter jämställdhet, inkluderande och mångfald. Hos oss finns möjligheten att påverka, bidra och utvecklas i sin roll. Vi erbjuder schyssta villkor, en bra arbetsmiljö och möjlighet till balans i livet. Vi värdesätter dialog, lyhördhet och ett gott samarbete. Tillsammans skapar vi en kultur och verksamhet där vi trivs och känner oss välkomna. Som medarbetare följer du bolagets policys och delar våra värderingar:
Dialog – vi lyssnar och återkopplar.
Engagemang – vi är närvarande och intresserade av vårt uppdrag.
Långsiktighet – vi verkar för en hållbar framtid i allt vi gör.
Tillgänglighet – vi finns när och där vi behövs.
Affärsmässighet – vi skapar nytta för pengarna.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast. Intervjuer sker löpande och rekrytering kan ske innan sista ansökningsdag. Provanställning tillämpas. Om du tycker att tjänsten passar in på dig, skicka in din ansökan redan idag.
För frågor om tjänsten vänligen kontakta Marie Reinius, tf. ekonomichef, på telefon 08-682 61 10.
Har du frågor kring rekryteringsprocessen kontakta Marina Brunsärn, HR-chef, på telefon 08-682 61 32. Fackliga företrädare, Ann-sofie Persson, Vision, nås på telefon 08-682 61 61 och Rolf Sundell, Fastighetsanställdas förbund, på telefon 08-682 61 08.
Varmt välkommen till oss på Tyresö Bostäder! Mer information om vår verksamhet hittar du på vår hemsida.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tyresö Bostäder AB Tyresö
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 mars 2023
  • Ansök senast: 21 april 2023

Postadress

Granitstigen 4
Tyresö, 13538

Liknande jobb


Global Sourcing Commercial Category Manager

Global Sourcing Commercial Category Manager

25 april 2024

INKÖPARE

24 april 2024

Category Manager

Category Manager

24 april 2024

Indköpare

23 april 2024