Nu söker Weidmüller en Customer Support till sitt kontor i Hyllie!

Arbetsbeskrivning

Om kunden
I mer än 160 år har Weidmüller AB varit synonymt med kraft, kompetens och tillförlitlighet inom maskinteknik, processindustri, utrustningstillverkare, energisektorn och fordonsteknik. Weidmüller AB stödjer sina kunder och partners i mer än 80 länder genom att leverera innovativt tekniska lösningar och tjänster, samt bemöter dem som jämbördiga parter. Vare sig det handlar om biltillverkning, elproduktion eller vattenhantering - klarar knappast någon av dagens industrier sig utan elektronik och bra tekniska anslutningar- och det är precis vad Weidmüller AB står för.

Gå gärna in och läs mer på hemsidan www.weidmuller.se eller via Linked In www.linkedin.com/company/weidmuller-nordic



Arbetsbeskrivning

Om du vill vara med och bibehålla och skapa nya kundkontakter samt serva med ordermottagning, ge prisuppgifter, leveranstider och reklamationer kan detta vara rätt tjänst för dig!

Weidmüller är ett starkt varumärke på marknaden med ursprung i Tyskland och har funnits länge i Sverige.

Weidmüller använder sig av SAP och du bör ha arbetat med SAP tidigare. De språk du behöver kunna är främst svenska flytande i tal och skrift samt bra engelska i tal och skrift. Det är också viktigt att du tar eget ansvar, är lösningsfokuserad samt är engagerad för din nya tjänst. De flesta som arbetar hos Weidmüller har varit anställda länge och beror på att de trivs med sina arbetsuppgifter och arbetsgivare.
Dina huvuduppgifter kommer vara följande:

Orderregistrering i SAP
Support gällande leveranstid och prisfrågor.
Hantera inkommande korrespondens på kundservice mail/telefon
Registrera inkommande reklamationer
Uppdatera kundinformation i CRM
Informera relevant information till kundansvarig säljare

Tjänsten är kontorstid måndag till fredag och vi tror du redan har gjort något liknande och söker nya utmaningar hos Weidmüller. Uppdraget är en rekrytering och börjar med en provanställning på 6 månader hos Weidmüller.





Utbildning
Du har genomfört fullständig gymnasial utbildning och har du dessutom goda kunskaper i MS Office, främst Excel. Vi vill också att du har arbetat i SAP samt goda kunskaper i tal och skrift både i svenska och engelska.

Erfarenhet
Du behöver kunskap och erfarenhet från likvärdig tjänst.

Personliga kvalifikationer
Med tanke på att du har gjort liknande uppdrag tidigare anser vi att du kommer kunna vara drivande, komma med nya förslag och arbeta självständig. Det krävs också att du klarar av att genomföra och slutföra uppdrag.

Lön och anställningsvillkor
Marknadsmässig lön enl. ö.k.
Tillsvidare med initialt 6 månaders provanställning.

Ansökan
Tillsättning sker löpande så skicka din ansökan redan idag. Ansök på vår hemsida genom att bifoga ditt CV och personliga brev via länk.
Frågor besvaras av ansvarig rekryterare Martin Andersson 0739600338.

Startdatum
Förmodligen slutet av aug eller beroende på när rätt person kan börja.

Uppdragslängd
Tillsvidare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linus Lindersjö
0708-398731
Aron Jegers

Linus Lindersjö
0708398731

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Palm & Partners Professional AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 juli 2021
  • Ansök senast: 4 augusti 2021

Besöksadress

Kammakargatan 22
None

Postadress

Kammakargatan 22
STOCKHOLM, 11140

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023