Nyfiken  Löneadministratör

Nyfiken Löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Ett smart och meningsfullt val

Vill du medverka i vår förändringsresa mot ett nytt Löne- och HR system?

Din nya arbetsplats?
Holmens Löneavdelning ansvarar för koncernens lönehantering och består av flera arbetsställen; vi har kontor i Hallstavik, Norrköping, Örnsköldsvik, Skellefteå och Iggesund. Här jobbar vi nära chefer och medarbetare och är en viktig och uppskattad del av verksamheten. Vi har en stor samlad kompetens som skapar trygghet kring lönefrågor i organisationen. Vi söker nu en Löneadministratör med placering i Norrköping där vi sitter i centralt belägna lokaler.

Din framtida utmaning
Holmen står inför systembyte av både Löne- och HR system och behöver utöka med en extra resurs under projekttiden (ca 1 år) och vi söker därför en ny kollega! Du är utbildad inom Lön och vill vara med i en stor förändring där du kan bidra i transformationen till en mer digitaliserad värld.

Du kommer att bidra till utveckling och implementation av vårt nya lönesystem tillsammans med hela löneavdelningen men fokus ligger på att underlätta för de lönespecialister som kommer att ingå i systemprojektets core-team.

För att lyckas i rollen
Du har förmåga att självständigt planera och prioritera uppgifter utifrån leveranstidpunkter. Hög integritet är en självklarhet och att du är van vid att arbeta strukturerat och effektivt med servicekänsla i form av tex support till våra chefer och övriga medarbetare. Vi förutsätter att du har ett eget driv till utveckling och förbättring, både vad gäller teknik och rutiner. Du förväntas vara nyfiken och intresserad av att lära och dela med dig av din kunskap och därmed bidra till en positiv teamkänsla.

Du har för yrkesområdet relevant yrkeshögskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt, samt meriterande med erfarenhet av arbete med löneprocesser. Dina IT kunskaper och förmåga att tolka kollektivavtal ligger båda på en bra nivå och du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. 

Vi erbjuder dig
På Holmen jobbar vi tillsammans för att nå framgång, viljan att göra ett bra jobb och bidra till en grönare framtid är tydlig. Det finns en stor kunskap och kompetens inom koncernen, hos oss får du jobba med kollegor som sporrar dig vidare i din utveckling. Vi har en öppen och välkomnande atmosfär som genomsyras av våra värderingar mod, engagemang och ansvar.  

Ansök redan idag
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande.


Vi får skogen att växa och ge

Holmens verksamhet utgår från kraften som finns i skogen. Träden som växer, vattnet som rusar i älvarna och vinden som blåser i trädtopparna. Det är kärnan i Holmen, en affär byggd på skogens kretslopp och de förnybara produkter vi kan skapa av detta. Våra affärsområden är Skog, Energi, Trävaror, Kartong och Papper. Vi är 3 500 medarbetare som med mod, engagemang och ansvar skapar en hållbar framtid.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mikael Kronberg, Rekryterande Chef
0175 265 44
Elias Holmgren, HR-generalist
0175 263 15
Aleksandar Srndovic, Facklig representant Pappers
0175 269 50
Ivar Cedergren, Ekonomichef
076 134 08 20
Elias Holmgren, HR-generalist
076 817 54 58
Jörgen Åkerlund, Facklig representant Unionen
0175 267 41

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Holmen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 maj 2022
  • Ansök senast: 25 maj 2022

Besöksadress

Tulkavägen 36
None

Postadress

Tulkavägen 36
Hallstavik, 76381

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024