Nyfiken redovisningsekonom till snabbfotad organisation

Nyfiken redovisningsekonom till snabbfotad organisation

Arbetsbeskrivning

Kigada Holding är moderbolaget där bland annat Wallners Persienn och Markis AB och Kinnarps Gävle Dalarna AB ingår. Moderbolaget har ett tiotal bolag inom koncernen med ett 60-tal anställda. Wallners Persienn & Markis AB är Dalarnas största tillverkare av solskydd och har funnits i Dalarna sedan 1965. Vid fabriken i Borlänge tillverkas alla typer av solskydd både till privatpersoner och företag. Wallners producerar såväl persienner och markiser som plissé-, lamell- och rullgardiner. Här finns även en egen sömnadsavdelning som syr gardiner.

Wallners Persienn och Markis befinner sig i en expansiv fas. Vill du vara med och fortsätta vår tillväxtresa framåt? Är du flexibel, intresserad och trivs med att arbeta i en organisation där en dag inte är den andra lik och där nytänkande och driv uppskattas? Då kan du vara den vi söker!

Arbetsbeskrivning:

Som redovisningsekonom kommer du att arbeta med en bredd inom ekonomi. Uppgifterna kan variera mellan löpande redovisning, fakturering, kund- och leverantörsfakturor, avstämningar, ekonomisk rapportering och analyser, skattedeklarationer, periodiseringar, momsrapporter och månadsbokslut. Du kan även behöva bistå i vissa systemrelaterade frågor kring årliga justeringar. Flexibilitet och att vara stöd/bollplank i ekonomiska frågor är del av arbetet.

Din bakgrund:

Vi ser att du har arbetat några år som redovisningsekonom och trivs med uppgifterna. Det är meriterande med eftergymnasial utbildning inom ekonomi, men erfarenhet av självständigt arbete inom ovanstående uppgifter är det allra viktigaste. Vidare har du goda kunskaper i Excel och du har lätt för att lära dig nya ekonomi- och CRM-system. Vi ser gärna att du har arbetat på redovisningsbyrå eller har erfarenhet av att jobba i större ekonomisystem. Likaså tror vi att du får en enklare väg fram till ett självgående arbete om du har erfarenhet från tillverkande industri.

Din Profil:

För att du ska trivas i rollen tror vi att du är strukturerad, noggrann och självständig. Du har hög social kompetens, är förtroendeingivande och tycker om att skapa långsiktiga relationer med kunder och samarbetspartners. Vidare bör du vara serviceinriktad och trivas i sammanhang där man jobbar i team och individuellt mot väl definierade mål. Du trivs med att vara personen som vågar bära ansvar för sina egna uppgifter och kan planera din arbetsdag för att nå så goda resultat som möjligt.

Tjänsten är heltid, placeringsort på vårt kontor på Gjutaregatan 48 i Borlänge.

Låter det här intressant och stämmer ovanstående på dig? Välkommen med din ansökan!

Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 10 januari. Du ansöker via vår hemsida lundinbostrom.se. Har du frågor är du välkommen att kontakta Ida Ryentorp på ida.ryentorp@lundinbostrom.se alternativt 070-360 71 90.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lundin & Boström
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 december 2021
  • Ansök senast: 10 januari 2022

Besöksadress

Borganäsvägen 42
None

Postadress

Borganäsvägen 42
Borlänge, 78433

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024