Nynäshamns kommun söker erfaren administratör

Arbetsbeskrivning

Nu förstärker vi vår administrativa avdelning och letar därför efter en ny administratör. Vi erbjuder dig ett stimulerande och utvecklande arbete i ett trevligt gäng.

Nynäshamn är en expansiv skärgårdskommun och en del av Sveriges starkaste tillväxtregion. Här finns naturupplevelser i lättåtkomlig ytterskärgård, en livskraftig landsbygd och en stad granne med havet. Här finns bra kommunikationer med både pendeltåg och motorväg.

Tillsammans skapar vi tillit genom att vara engagerade, öppna, modiga och respektfulla i alla våra möten. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning och kulturell mångfald bidrar till. Läs mer om kommunen på www.nynashamn.se

Miljö- och samhällsbyggnadsnämnden ska tillsammans med kommuninvånarna och det lokala näringslivet medverka till ett långsiktigt hållbart samhällsbyggande som på ett ekonomiskt och effektivt sätt främjar skönhet, tillgänglighet, social och fysisk trygghet, god hälsa samt kulturell och biologisk mångfald.

Tjänsten är placerad på miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningens avdelning för administration. Administrationen är en stödfunktion gentemot förvaltningens övriga avdelningar stadsbyggnads, stadsmiljö, fastighet och VA. Vi ger också administrativt stöd åt miljö- och samhällsbyggnadsnämndens politiker. På vår avdelning finns funktioner för nämndadministration, kommunikation, utredningar, inköp, verksamhetsekonomi- och administration, ärendehantering, felanmälan samt kundtjänst.

ARBETSUPPGIFTER
I din roll som administratör arbetar du med ärendehantering i form av posthantering, diarieföring, arkivering och utlämnande av allmänna handlingar. Du kommer också att arbeta med nämndadministration och avdelningsgemensamma uppgifter innefattande intern och extern service inom olika områden.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i din roll ska du lägst ha en gymnasieutbildning och minst ett års erfarenhet av registratorarbete inom offentlig förvaltning. Du har kunskaper inom offentlighet och sekretess samt dokumenterad erfarenhet av arkivhantering och bevarande. Du har mycket god datorvana och erfarenhet av ärende- och dokumenthanteringssystem. Har du erfarenheter av vårt ärendehanteringssystem Public 360 är det meriterande. Du har vana att skriva protokoll och är duktig på att hantera svenska språket i både tal och skrift. Är du också duktig på engelska är det ett plus.

För att lyckas i ditt nya arbete måste du vara serviceinriktad, flexibel och har stort kundfokus. Du arbetar bra tillsammans med andra, är lyhörd och lösningsfokuserad. Det är viktigt att du är strukturerad och noggrann. Vi uppskattar också att du kan komma med nya idéer och angreppssätt som utvecklar och effektiviserar ditt arbete.

ÖVRIGT
För att möjliggöra en effektiv och rättvis bedömning av inkomna ansökningar ber vi dig att göra en digital ansökan via länk och noggrant fylla i efterfrågade uppgifter. Vi går igenom ansökningarna löpande.

Om du behöver hjälp med hur du söker en tjänst, kontakta supporten på 0771-101029. Har du frågor om tjänstens innehåll kontakta namngiven person i annonsen.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ove Norell, vik bygglovchef

Maria Landin, stadsbyggnadschef/avdchef
0852063817
Servicechef Anette Pettersson
08-520 682 14
Samordnare Åsa Nylund
08-520 683 65
Annika Sjölin

Fackliga företrädare når du via kommunens växel
08-520 680 00
Rekryteringskonsult Stefan Bölin
076-778 15 01
Driftchef Thomas Särelind
08-520 681 99
fastighetschef Mattias Bolt
08-520 680 00
fastighetschef Mattias Bolt
08-520 683 63

Sammanfattning

Besöksadress

14981 Nynäshamn
None

Postadress

None
Nynäshamn, 14981

Liknande jobb


6 maj 2024