Nyutexad Ekonomiasstent med inriktning mot kundreskontra

Arbetsbeskrivning

SW är ett nischat bolag, specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet inom tjänstemannasektorn. Vårt engagemang definieras av kreativitet, nyfikenhet och ett mänskligt fokus. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi/finans, kundservice, kontor/administration, HR, försäljning/marknad, IT och teknik.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook !

Är du i början av din karriär och vill arbeta som ekonomiassistent med inriktning mot kundreskontra? Då har vi jobbet för dig!

Till vår kund som är ett ledande handelsföretag inom VVS, kyla och fastighet söker vi nu en ekonomiassistent med inriktning mot kundreskontra. Kunden har kontor i Bromma och som konsult på detta uppdrag välkomnas du in i ett härligt team på åtta personer som arbetar engagerat och prestigelöst. Hela ekonomiavdelningen sitter tillsammans i ett öppet landskap och består av ca 30 personer.

Om tjänsten: I rollen som ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att omfatta inbetalningar, filinläsning av bankfiler, påminnelsehantering samt att besvara telefonsamtal och förfrågningar från kunder, såväl interna som externa. Dessutom kommer du att arbeta med löpande bokföring, avstämningar och utredningar samt andra för avdelningen förekommande arbetsuppgifter.

De vardagliga uppgifterna kommer bland annat bestå av:

Kundreskontra
Inbetalningar
Inläsning av bankfiler
Påminnelsehantering
Telefonkontakt med kunder
Bokföring
Din profil: Du har minst gymnasieutbildning inom ekonomi och har arbetat med ovanstående uppgifter i minst 1 år. Är du nyutexaminerad inom ekonomi vill vi att du har jobbat extra under studierna med liknande arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du är i början av din karriär. Du har goda kunskaper i Officepaketet och det är meriterade om du arbetat i M3. Dessutom är det meriterande med redovisningskunskaper. Du är flytande i svenska i tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska.

Som person är du noggrann, strukturerad och sprider positiv energi omkring dig. Du arbetar prestigelöst och har lätt för att samarbeta. Då rollen innebär mycket kundkontakt via telefon är det även viktigt att du har en hög servicenivå. Om du ger vår kund ditt engagemang och driv så får du en stabil grund inom ekonomiassistentyrket att stå på. Viktig information Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW med start i juni och till 2017-12-31 För rätt person kan det finnas möjlighet att bli anställd av kunden därefter eller. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anette Skantz, 08-407 55 66.

Konsult hos SW Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra konsultchefer samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi

Kontaktpersoner på detta företaget

Anette Skantz
+46 8 407 55 66
Simon Jordal
+46 84075568
Stefan Lidman
+46 8 407 55 65
Marie Bergsman
08/407 55 55
Erik Bodin
+46 84075569
Marie Bergsman
+46 08-4075555
Ulrika Eklund
+46 40 665 51 50
Carina Johnsson
+46 8 407 55 62
Frida Bjerkman
+46 08 407 55 52
Anette Skantz

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SW
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Timlön
  • dagtid heltid
  • Publicerat: 10 april 2017

Besöksadress

Humlegårdsgatan 20 Box 7420
None

Postadress

None
Stockholm, 10391

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024