Nyutexaminerad ekonom till roll som Pensionshandläggare

Nyutexaminerad ekonom till roll som Pensionshandläggare

Arbetsbeskrivning

Har du nyligen tagit examen från högskola-/universitet inom ekonomi och har arbetat som ekonomiassistent under studietiden? Då är det dig vi söker!

Vår kund är en stor och välkänd aktör inom förvaltning av tjänstepension, och sitter i inbjudande lokaler i centrala Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag med tillträde så snart som möjligt och uppdraget är inledningsvis 6 månader, därefter finns stora chanser till överrekrytering till kunden.

Rollen som Pensionshandläggare
Som pensionshandläggare är du delaktig i det dagliga administrativa arbetet kring tjänstepensioner och kollektivavtal. Du kommer även arbeta med handläggning och administration av löner, ledigheter, sjukfrånvaro etc.

Du välkomnas in i ett team om fem personer, där samarbete och teamkänsla värderas högt.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som är nyutexaminerad ekonom med erfarenhet från kund- eller leverantörsreskontran. Du har lätt för att sätta dig in i olika system och framför allt har du erfarenhet från Excel. Du är flytande i tal och skrift i både svenska och engelska

För att trivas hos kunden har du tidigare arbetat i en teamorienterad miljö. Som person är du noggrann, prestigelös och har en god servicekänsla. Du är flexibel i ditt sätt att arbeta, är strukturerad och sprider härlig energi omkring dig. Hos vår kund har du möjlighet att växa in i en roll där du kan bidra med ditt kunnande och bli en del av ett glatt och hjälpsamt team.

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-10-21.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.


För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 september 2022
  • Ansök senast: 12 mars 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Koordinator

Koordinator

23 december 2023

21 december 2023

19 december 2023

Swedbank söker bolånehandläggare

Swedbank söker bolånehandläggare

15 december 2023