Office Coordinator rekryteras till Pelago

Office Coordinator rekryteras till Pelago

Arbetsbeskrivning

Nu söker Pelago ännu fler stjärnor till sitt team, någon som passar in i en kultur där ledarskapsrådgivning är i fokus i ett team präglat av prestigelöshet, humor och en stark vilja att göra skillnad.

Vi söker dig som brinner för service och som vill ansvara för vårt fantastiska kontor beläget i hjärtat av Stockholm. Din viktigaste uppgift är att säkerställa att våra klienter, kunder och medarbetare får en förstklassig upplevelse från det att de kommer in på vårt kontor till dess att de lämnar. Det innebär bland annat att välkomna klienter och kandidater, internservice, inköp av kontorsmaterial samt planera och genomföra event. I rollen kommer du även att hantera administrativa uppgifter.

Vill du vara med att utveckla Pelago med ett långsiktigt och hållbart perspektiv på ledarskap? Då ska du söka rollen som Office Coordinator!

Ditt uppdrag
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att stötta med office- såväl som business support som bland annat innebär: Ansvara för den interna och externa servicen på kontoret
Supportera vad gäller mötesbokningar samt ta emot besök
Supportera med skriftligt material som exempelvis offerter, PowerPoint-presentationer till pitchmöten, kandidatrapporter (både dokumenthantering, korrekturläsning, distribution)
Se till att all data förs in korrekt i Pelagos databas
I rollen som Office Coordinator förväntas du ligga steget före, arbeta proaktivt och ha ett professionellt arbetssätt. Du har en viktig roll i att underlätta processer och föra arbetet framåt och för att lyckas med det har du ett strukturerat arbetssätt och trivs med att driva projekt i mål.

Din bakgrund
Vi söker dig som har arbetat som Coordinator eller assistent och du kommer med fördel från branscher som management consulting, finans eller advokat. Vi tror att du har ett starkt intresse för service, en god administrativ och koordinerande förmåga samt är intresserad av och vill utvecklas inom ledarskapsrådgivningsbranschen.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att lyckas i rollen som Office Coordinator är det viktigt att du trivs med att leverera service i toppklass och förstår betydelsen av att på ett professionellt, flexibelt och servicemedvetet sätt bemöta såväl externa besökare som interna kollegor. Du trivs med att ha många bollar i luften och som person är du glad, kreativ, teamorienterad och du har lätt för att skapa goda relationer. Du har förmågan att se vad som behövs göras och är inte rädd för att ta egna initiativ. Du är jordnära, noggrann, metodisk och har en utmärkt förmåga att kommunicera med människor i olika miljöer och på olika nivåer. Du skriver och talar flytande på både svenska och engelska.

Om Pelago
Pelagos ambition är att vara en högkvalitativ och engagerad samarbetspartner till ägare, styrelser och ledningsgrupper i en bredd av ledarskapsfrågor. Vi är rådgivare i hela spektrat inom området ledarförsörjning och ledarutveckling och genomför uppdrag i en bredd av branscher och typ av verksamheter – från börsnoterade koncerner och private equity ägda bolag, via statligt ägda bolag och myndigheter, till intresseorganisationer. För mer information om Pelago se; www.pelago.se

Du erbjuds
Hos Pelago erbjuds du en teamorienterad, värderingsdriven och professionell miljö där du har möjlighet att växa och bredda dig i takt med Pelagos utveckling. Pelago är en platt, värderingsstyrd organisation där alla medarbetare har möjlighet att påverka verksamheten. Vi tror på mångfald, inkludering och gemenskap. Att ha medarbetare med olika erfarenheter och bakgrund ger oss kunskap och perspektiv som hjälper oss att förstå våra klienters behov på ett bättre sätt.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Kontoret är beläget i Tändstickspalatset (del av kontorshotell), Västra Trädgårdsgatan i Stockholm.

Nyfiken på att veta mer?
I den här rekryteringen samarbetar Pelago med OnePartnerGroup. Alla ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Pelago AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 september 2022
  • Ansök senast: 9 oktober 2022

Liknande jobb


Kontorist och säljare!

12 maj 2024

Management Trainee

24 april 2024

Kontorsassistent på Lyckan

Kontorsassistent på Lyckan

6 maj 2024

Kundsupport inom industri

Kundsupport inom industri

26 april 2024