Office Manager till Atlas Advokater

Office Manager till Atlas Advokater

Arbetsbeskrivning

Är du intresserad av en spännande långsiktig tjänst där du kommer få möjligheten att ta ett stort eget ansvar, egna initiativ och vara spindeln i nätet? Skulle du också vara intresserad av att utvecklas mer inom ekonomi? Då är den här rollen som Office Manager hos Atlas Advokater den perfekta rollen för dig! Ansök tjänsten redan idag - urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Atlas advokater är en ung och modern advokatbyrå som har haft en spännande utveckling och vuxit stadigt alltsedan starten. De söker nu en Office Manager till deras trevliga familjära kontor på Kungsholmen! Du kommer att ha ett brett och varierat arbete där du ansvarar för bland annat administrationen på byrån. I den här rollen kommer du att ha klientkontakt samt kontakt med bl.a. leverantörer, myndigheter och domstolar via mail, brev och telefon. Du kommer också att bistå juristerna med praktiska arbetsuppgifter samt ansvara för löpande fakturering. Möjlighet finns till ytterligare ekonomiuppgifter vid intresse och fallenhet.

Hos Atlas Advokater erbjuds du bland annat:


* Förmånligt friskvårdsbidrag
* Pensionsförsäkring
* 30 semesterdagar


ARBETSUPPGIFTER
Till denna tjänst söker vi dig som brinner för service och har en mycket god administrativ förmåga. Dina vardagliga arbetsuppgifter kommer att skilja sig åt, men de arbetsuppgifter som dagen kan bestå av är:


* Ansvara för besökare, vara ett ansikte utåt för receptionen och kontoret
* Enklare redovisning, tidsrapportering, fakturahantering
* Sköta organisationens och enskilda medarbetares professionella sociala medier
* Ansvara för post, paket och bud
* Ansvara för inköp av kontorsmaterial, möbler, förbrukningsvaror samt färskvaror som frukt och kaffe m.m.
* Sköta kontakter med leverantörer, myndigheter och domstolar
* Efter uppdrag sköta kontakt med klient via telefon, brev eller e-post
* Assistera och organisera möten och events
* Sköta inbjudningar i den gemensamma kalendern
* Daglig hantering av information i organisationens databaser t.ex. inregistrering av klienter, göra jävskontroller, upprättande och avregistrering av akter
* Hjälpa till att boka resor, kurser m.m. för de anställda


VI SÖKER DIG SOM
- Har arbetslivserfarenhet från en administrativ och koordinerande roll som exempelvis receptionist eller administratör
- Talar och skriver obehindrat i svenska och engelska
- Har goda kunskaper i Office-paketet

Det är meriterande för tjänsten om du:


* Är utbildad paralegal eller tidigare har arbetat på en domstol eller på en advokatbyrå
* Har arbetat med löpande bokföring, och/eller har kunskaper i bokföringssystem som t.ex. Fortnox
* Har en relevant eftergymnasial utbildning


Som person är du:


* Ansvarstagande
* Självgående
* Kommunikativ
* Noggrann


Övrig information


* Start: Omgående eller enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Kungsholmen


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Atlas Advokater är en modern advokatbyrå där de i dagsläget är sex advokater och fem biträdande jurister. På Atlas Advokater arbetar de nära sina klienter som kommer till dem med ärenden inom flera olika rättsområden. Hos Atlas är varje klient i fokus. Det viktigaste och mest värdefulla för advokatbyrån är förtroendet från sina klienter, och detta förtroende förvaltar de genom hårt arbete och ett trevligt bemötande mot varje klient.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 augusti 2022
  • Ansök senast: 25 september 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Kontorsassistent Åkersberga

Kontorsassistent Åkersberga

26 april 2024

15 april 2024

Chef Privat Försäkring

15 april 2024