Office Service Assistant till McKinsey & Co

Arbetsbeskrivning

Office Service Assistant sökes till McKinsey & Co s kontor i Göteborg McKinsey & Company is a management consulting firm.For the past 84 years, our primary mission has been to help our clients achieve substantial, lasting improvements in their performance.At the same time we are dedicated to attracting, developing, exciting, and retaining exceptional people as our consultants and support staff.Established in 1991 the Gothenburg office is one of 91 offices around the world and offers the firm s global resources and opportunities in an entrepreneurial setting.If you want to learn more about McKinsey & Company, please go to www.mckinsey.com Du kommer att arbeta i en internationell och professionell miljö med ett arbetssätt som kännetecknas av professionalism och individuellt ansvarstagande.Som Office Service Assistant hos McKinsey kommer du att vara företagets "ansikte utåt" och arbeta med att ge service av högsta kvalitet både internt och externt. Arbetet kräver god organisationsförmåga samt att du är "service-minded", initiativrik, prestigelös, noggrann och ansvarsfull.Är du dessutom intresserad av IT, och har lite extra känsla för teknik så är det ett plus.Arbetsuppgifterna är omväxlande och arbetstempot stundtals mycket högt, du behöver därför vara flexibel och inställd på att göra ständiga prioriteringar samt ha förmågan att arbeta under tidspress. Göteborgskontoret, med ca.30 medarbetare, arbetar tätt tillsammans med vårt Stockholmskontor och därför kommer du också ingå i ett större svenskt "nätverk" inom Office Services.Du kommer att behöva resa till Stockholm ett antal gånger per år för möten och utbildningar.Om du är en trygg person med stark känsla för service, då tror vi att du kommer att trivas hos McKinsey! I arbetsuppgifterna ingår bland annat; * Vara företagets "ansikte utåt" * Ta emot besökare och besvara inkommande samtal * Koordinera möten, intervjuer och videokonferenser * Beställning av bud och transporter * Inköp till kontoret * Visst ekonomiarbete, t ex administrera fakturaunderlag * Introducera nya medarbetare på kontoret * Koordinering av luncher samt påfyllning av frukt, dryck mm * Konferensförberedelser * Vara vår globala IT-avdelnings kontaktperson En stor del av dina arbetsuppgifter är på engelska, i och med många internationella kontaktytor, du känner dig därför bekväm med att arbeta på engelska.Du har en god känsla också när det gäller det svenska språket.I tjänsten ingår även ansvar för kök och support till assistenterna.En lämplig bakgrund är gymnasieutbildning och troligen någon eftergymnasial utbildning, samt ett par års arbetslivserfarenhet inom reception eller motsvarande såsom konferensvärdinna inom hotell- eller servicebranschen.Det är viktigt att du är van vid och gillar externa kontakter i ditt arbete.Du har god kunskap i Officepaketet.Är du dessutom kunnig inom IT/teknik/telefoni är det ett plus då den typen av frågor och uppgifter är vanligt förekommande. McKinsey har höga förväntningar på sina medarbetare och erbjuder därför en förmånlig arbetsplats med stor omsorg om sin personal. Då urval och intervjuer kommer att ske fortlöpande vill vi gärna ha din ansökan så fort som möjligt, dock senast den 15 november. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Konsult Niklas Almquist
0733640640
HR Konsult Åsmund Michalsen
0733232133
HR Konsult Niklas Almquist
08 21 68 90 0737-084194
HR konsult Åsmund Michalsen
0733 23 21 33
Rekryteringskonsult Ylva Ottosson
0733914108

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ID. ENTITY AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 27 oktober 2009
  • Ansök senast: 15 november 2009

Besöksadress

TEGNÉRGATAN 35
STOCKHOLM

Postadress

TEGNÉRGATAN 35 2 TR
STOCKHOLM, 11161

Liknande jobb


Administrativ arbetsuppgifter

23 augusti 2010

Administrativ handläggare

24 augusti 2010

Avdelningsassistent

24 augusti 2010

Administrativ assistent

24 augusti 2010