OKG rekryterar Functional Controlling Coordinator

Arbetsbeskrivning

OKG är ett av de största företagen i Kalmar län med närmare 1 000 medarbetare. OKG driver och utvecklar tre kärnreaktorer, som tillsammans svarar för mer än tio procent av landets elförsörjning. Genom säker drift och ständig anläggningsutveckling, är det OKGs ambition att producera koldioxidfri el under sextio års tid. På www.okg.se kan du läsa mera om företaget och om lediga tjänster hos dem.

Arbetsbeskrivning
OKG står inför ökade krav på kvalificerad ekonomistyrning för uppföljning och analyser av såväl den löpande verksamheten som investeringsverksamheten för den interna ekonomistyrningen och för rapporteringen till E.ONs Fleet organisation i Hannover.

OKG genomför för närvarande och under de kommande åren omfattande investeringsprogram för bl a utökning av produktionskapaciteten. Detta ställer krav på effektiva processer vad gäller förberedande, beslut och uppföljning av investeringar.

Vi söker nu en kvalificerad Funcional Controlling Coordinator som kan ta ansvar för koordinering och utveckling av ekonomistyrningen i samarbete med övriga inom controllingteamet på OKG.

Arbetet omfattar att vidareutveckla och koordinera de interna Functional Controlling processerna för att uppnå effektivare ekonomistyrning med fokus på kostnadseffektivitet och tydlighet.

Vem är du?
Du är civilekonom eller motsvarande och har arbetat som businesscontroller, under flera år, i en koncern med internationell verksamhet, gärna med industriell inriktning. Du har erfarenhet av företagsekonomisk kalkyl, både vad gäller löpande verksamhet och investeringar. Du bör också ha kännedom om redovisningsprinciper och IFRS. Har du arbetat som teamledare eller motsvarande är det meriterande.

Som person har du hög integritet och en förmåga att påverka. Du är drivande och självgående men samtidigt en lagspelare som delar med dig och har respekt för de övriga i teamet. Du har även starkt fokus på utvecklingsarbete som syftar till effektivisering och kvalitetshöjning av ekonomiprocesserna och har en stark känsla för väsentligheter och förmåga att se till helheten.

Du är en god kommunikatör och har förmågan att förklara komplicerade ekonomiska samband på ett för icke-ekonomer förståeligt språk. Du är bra på presentationer, både i tal, skrift och i bild.

Goda kunskaper i engelska är nödvändigt liksom utmärkta kunskaper i Office-paketet.

Kontaktperson
För ytterligare information om tjänsten vänligen kontakta:
Mark Montal, Ekonomichef, tfn 076-115 47 86
Linda Malm, rekryteringskonsult Experis, 0480-42 52 42

Facklig kontakt:
Magnus Nicklasson, Sveriges Ingenjörer
Niklas Grimsrud, Unionen
Conny Larsson, Ledarna

Samtliga nås via OKGs växel, 0491-78 60 00

Observera att anonsen stänger 2013-10-20, kl 24:00

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 30 september 2013

Besöksadress

Östra Hamngatan 20
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


IFRS Specialist

IFRS Specialist

9 februari 2024

Chief Accountant

Chief Accountant

26 januari 2024

Group Accounting Manager

Group Accounting Manager

10 augusti 2023