Omgående ekonomiassistent till norsk reskontra

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 500 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg.
Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef- och specialistnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

För kunds räkning söker vi en ekonomiassistent som delvis kommer att arbeta mot Norge. Behovet är omgående och uppdraget löper under sex månader. Vår kund sitter i mycket trevliga lokaler i Mölndal.

Vad innebär rollen? I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med bolagets norska och svenska leverantörsreskontra. Vidare ingår utlägg och reseräkningar, löpande bokföring, kontakter med myndigheter och kunder, avstämningar i samband med månadsbokslut samt momsredovisning och rapportering till Norge.

Vem söker vi? Vi söker dig med relevant utbildning och erfarenhet av likande roll. Har du tidigare arbetat mot Norge är det ett plus. Du har goda kunskaper i Excel och är trygg i engelska i tal och skrift.

Som person är du social, serviceminded och prestigelös. Du trivs med att ingå i ett team och samarbetar väl med andra samtidigt som du har förmågan att arbeta självständigt och ta ansvar för ditt arbete.

Välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande så skicka oss din ansökan snarast . Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att ringa Amanda Karlsson på 031-333 54 88.

Konsult hos SJR Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elisabeth Khera
+46 404 55 19
Malin Vindenberg
+46 8-407 55 20, +46 707-471 59 11
Elisabeth Khera
+46 8 407 59 19
Pernilla Häglund
+46 8-407 55 42, +46 707-647 16 42
Patrik Asperö
+46 8-407 55 41, +46 707-647 16 41
Jannika Skoglund

Tomas Vinnersten

Sebastian Anderson

Tomas Vinnersten
+46 0406655105, +46 0766471614
Kristina Bennet
+46 040-6655103

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid/Visstid Visstid
  • Publicerat: 10 mars 2017

Besöksadress

Kungsgatan 48B
GÖTEBORG

Postadress

Box 7420
Stockholm, 10391

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024