OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Björkö Assistans AB är ett assistansföretag med kontor i Linköping. Vi finns främst i Östergötland, men har även verksamhet i Västervik och Borås. Björkö Assistans har för närvarande 31 brukare och ca 130 anställda. Våra brukare har beslut från kommun och Försäkringskassan. Läs mer på www.bjorkoassistans.se.
Vi känner oss stolta och tacksamma över att efterfrågan på våra tjänster ökar och i linje med det söker vi nu en Områdeschef till en nyinrättad tjänst. I rollen som Områdeschef kommer du att arbeta med att planera, leda, samordna och kvalitetssäkra företagets arbete inom personlig assistans. I tjänsten ingår ansvar för både personal och ekonomi.
Organisatoriskt är du direkt underställd VD och ingår i företagets ledningsgrupp där du samverkar med dina chefskollegor i syfte att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten. I och med din placering i organisationen och företagets storlek kommer du att ha stora möjligheter att vara med och påverka företagets fortsatta utveckling.
Som områdeschef är du en nyckelperson i verksamheten och driver ditt område mot företagets uppsatta vision och mål. Området kommer initialt omfatta ca 15 brukare. Du kommer att arbeta med att vårda och utveckla relationerna med din personal, brukare och deras anhöriga, myndigheter och organisationer. Vidare kommer du ansvara för budget, dokumentation, schemaläggning, personalärenden, uppföljning och utveckling av kvalitetsarbetet i företaget, rekrytering och vakanslösning.
Om dig
Du har någon form av akademisk utbildning med beteendevetenskaplig grund. Erfarenhet från branschen och en längtan att få vara med och påverka den egna rollen, men också verksamheten i sin helhet. Att uppnå resultat är viktigt, men att det görs med människan i fokus är det viktigaste.
Du har erfarenhet från arbetsledande position, krav på minst 2 års chefserfarenhet. Ledarerfarenhet från privat sektor är meriterande, men inget krav. Du har erfarenhet från att arbeta med människor med funktionsnedsättning. Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift och körkort är ett krav. Som person ser vi gärna att du har;
- Ett genuint kundfokus
- Sätter kunden främst
- Förmåga att följa instruktioner och se möjligheter inom ramarna
- Integritet och styrka som ledare (mod att våga utmana samt en personlig mognad)
- Delar Björkö Assistans värderingar: Öppenhet, Nytänkande, Kundfokus och Glädje
- Intresse av att dela med dig av dina styrkor och svagheter i syfte att utveckla
- Förmåga att skapa resultat (nöjda kunder, ekonomi och kvalitet)
- Förmåga att skapa tillväxt
- Förmågan att introducera och entusiasmera medarbetare
För mer information om tjänsten kontakta vår rekryteringskonsult Christoffer Nordqvist på 070-205 11 36 eller skicka din ansökan direkt till christoffer@cnordqvist.se. Vi vill ha din ansökan senast den 14 oktober.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulf Granberg
013-4747690
Ulf Granberg
013-4747690
Områdesansvarig Andreas Blomberg
013-47 47 693
Ulf Granberg
0708-138905
Områdesansvarig Andreas Blomberg
073-984 30 65
personalansvarig Ulf Granberg
0137103990
013-4747690
Ulf Granberg
0137103990
0708-138905
Områdesansvarig Andreas Blomberg
013-4747693
Ulf Granberg
0134747690
Områdesansvarig Inga-Lill Blomberg
013-4747 691