OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nynäshamns kommun ... Strax söder om Stockholm, på Södertörns sydspets, ligger Nynäshamn. Bara minuter från Stockholm bor här 25 000 människor i härlig kultur- och skärgårdsmiljö. I kombination med närheten till Storstockholms arbetsmarknad och dess kulturella och kommersiella utbud, är Nynäshamn ett mycket attraktivt val för människor och företag att utvecklas i. Vår framtidsvision betonar en fortsatt befolkningstillväxt, ett positivt näringslivsklimat och en rättvis fördelning av gemensamma resurser för en långsiktig hållbar utveckling ... en bra arbetsgivare Vi ser kompetensutveckling som väsentlig och satsar på kontinuerlig utveckling för all personal. Vi tycker det är viktigt att arbetsinnehållet är varierande och spännande varför vi ger möjligheter till individuella lösningar. Flextid och önskescheman finns i många av våra verksamheter och det finns möjligheter till distansarbete och friskvård på arbetstid Vi uppmuntrar delaktighet, investerar i en god arbetsmiljö samt har en aktiv personalförening för många olika intressen Socialförvaltningen erbjuder råd, stöd och service till äldre, personer med funktionshinder, barn, ungdomar, familjer, flyktingar, invandrare samt personer med missbruksproblem. Vi bedriver också förebyggande och uppsökande arbete. Vi lägger stor vikt vid att möta den enskilda människan med respekt och uppmuntrar personers förmåga att ta ett eget ansvar ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som är nytänkande och resultatorienterad. Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag som innebär att leda och utveckla funktionshinderområdet i Nynäshamns kommun. Tjänsten har inrättats i samband med en organisationsförändring den 1 januari 2010 där äldreomsorgen och funtionshinderområdet ligger samlade under en verksamhetsområdeschef. Vi har en beställar- och utförarorganisation. Ansvarsområdet består idag av följande enheter: boende och boendestöd, daglig verksamhet, avlösarservice, ledsagarservice och kontaktpersoner, personlig assistans samt hemtjänst under 65 år. Enheterna styrs främst utifrån Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS), Socialtjänstlagen (SoL) samt Lagen om assistansersättning (LASS). Ansvaret för verksamheterna ligger fördelat på åtta enhetschefer som kommer att ingå i ledningsgruppen för funktionshinderområdet. Uppdraget innebär att ha ett övergripande chefs- och ledaransvar för funktionshinderområdet och utgöra ett stöd för enhetscheferna. I tjänsten ingår att driva och samordna kvalitets- och verksamhetsutvecklingen, att följa upp mål och budget samt att ansvara för områdets ekonomiska resultat. Vi söker en person som gärna blickar ut i omvärlden och deltar i olika samverkansnätverk och därigenom hämtar hem och sprider kunskaper som gynnar verksamheten. KVALIFIKATIONER Relevant högskoleutbildning, erfarenhet av arbetsledning samt erfarenhet från funktionshinderområdet är ett krav. Inom funktionshinderområdet förväntas behovet av insatser öka och främst är det inom daglig verksamhet och boendestödet som ökningen kommer att ske de närmaste åren. Detta kommer att innebära att en verksamhetsutveckling av dessa insatser behöver göras. Det är därför meriterande om du har erfarenhet från liknande arbete. Kunskaper om de olika lagstiftningarna som styr verksamheten är meriterande. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.