Områdeschef, hemtjänst

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Enskede-Årsta-Vantörs stadsdelsförvaltning har sitt huvudkontor beläget vid Globens t-banestation. I stadsdelen bor ca 96 000 innevånare, varav många äldre. Avdelningen Egen regi inom äldreomsorg, funktionsnedsättning och socialpsykiatri söker nu en biträdande enhetschef till Enskede hemtjänst.

Enskede hemtjänst har sina lokaler , belägna i Johanneshov . Områdena är organiserade utifrån geografiska indelningar, för att uppnå en god tids- respektive personkontinuitet för de brukare som beviljats hemtjänst. Vi arbetar på uppdrag av beställaravdelningens biståndshandläggare och verkställer beslut om service- och omsorgsinsatser för de brukare som valt Enskede hemtjänst till utförare. Vi har dag- och kvällspersonal. Fram till hösten 2015 har vi även nattinsatser på uppdrag av Omsorgshuset AB. Under hösten går uppdraget över till Egen regis verksamhet.
Vi söker nu dig som vill vara drivande i förvaltningens ständiga förbättringsarbete och i dialog med medarbetarna fortsatta att utveckla verksamheten och arbeta för ett gott arbetsklimat.



ARBETSUPPGIFTER
Som biträdande enhetschef ansvarar du för den dagliga operativa ledningen av arbetet på ett sådant sätt att beslutade mål och åtaganden uppfylls. Du har ett delegerat arbetsuppgiftsansvar för personal- och arbetsmiljöfrågor. Du har daglig kontakt med brukare och anhöriga och samverkar med aktuella aktörer runt brukaren. Du ingår i en ledningsgrupp med enhetschef och övrig administrativ personal. För att lyckas i rollen krävs att du är driven, utvecklings- och resultatfokuserad och har ett stort intresse av att arbeta med ständig utveckling gällande rutiner, metoder och samverkansformer.
Vi söker dig med ett brinnande intresse för äldrefrågor och som vill vara med och bygga upp, organisera och utveckla verksamheten. För att lyckas i rollen som chef är det därför en fördel om du är nytänkande och har ett starkt intresse av att arbeta med ständiga förbättringar.


KVALIFIKATIONER
Du ska ha adekvat högskoleutbildning. Du ska även ha erfarenhet av ledarskap i äldreomsorgen med personal-/budget och arbetsmiljöansvar. Vi ser det som meriterande om du har någon form av påbyggnadsutbildning i arbetsmiljöfrågor, miljöarbete, rehabilitering och/eller organisation och ledarskap. Att ha erfarenhet inom biståndsbedömning ser vi som meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Som person är du tydlig, coachande, flexibel, bra på att kommunicera och har en förmåga att stimulera och motivera dina medarbetare. Du har ett genuint intresse för människor, mycket god samarbetsförmåga samt förmåga att tillvarata andras kompetenser och idéer. Resultatorienterad.

Du kan arbeta självständigt och är väl förtrogen med de lagar och riktlinjer som styr verksamheten. Givetvis är du en van datoranvändare och känner dig bekväm med att använda olika it-verktyg som stöd i ditt arbete.
Erfarenhet krävs av arbetsledning inom äldreomsorgen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Enskede hemtjänst Olga Donaire
08-508 20 607
Avdelningschef Egen regi Leif Kananen
08-508 14 171
Enhetschef Anne-marie Lundqvist
08.50814841
Enhetschef Jaana Keskisalo
08-508 14 502
Enhetschef Marie Palmgren Berg
08-50820745
Bitr.enhetschef Birgitta Hansson
08-50820688
Bitr.enhetschef Siv Hammarström
08-50814453
Enhetschef Hanne Rönnback
08-50820745
Enhetschef Jenny Eriksson
08-508 20 551

Sammanfattning

Besöksadress

Slakthusplan 4, T-bana Globen 12122 Johanneshov
None

Postadress

Box 81
Johanneshov, 12122

Liknande jobb


Enhetschef hemtjänst

29 april 2024