OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Beskrivning Ett spännande arbete för dig som är nytänkande och har ett starkt intresse av att arbeta med utveckling och ständiga förbättringar. Tjänsten är tillsvidare och på heltid. Funktionshinderfunktionen ska tillgodose kundens individuella behov av insatser i enlighet med lagstiftning, verksamhetens mål och riktlinjer samt rådande förutsättningar. Du har personal- ekonomi- och verksamhetsansvar för området. Du ansvarar för att utveckla rutiner, metoder och samverkansformer, utifrån ett helhetsperspektiv. Vi tillämpar behovsbaserat schema som möjliggör ett större inflytande för medarbetarna att påverka sina arbetstider samt sin anställningsgrad samtidigt som bemanningen sker utifrån kundernas behov. Utbildningskrav Du ska ha högskoleutbildning: socionom, sociala omsorgsprogrammet eller likvärdig högskoleutbildning, gärna med inriktning mot organisation, ledarskap och socialt arbete. Du har ett brinnande intresse för funktionshinderområdet och vill organisera och utveckla verksamheten. Du är lojal och har goda ledaregenskaper, förmåga att stimulera och motivera medarbetare samt att se möjligheter. Du har ett genuint intresse för människor, god samarbetsförmåga samt förmåga att tillvarata andras kompetenser och ideer. Du är van vid att fatta beslut, vara tydlig och du är bra på att kommunicera. Du kan arbeta självständigt och är väl förtrogen med de lagar och riktlinjer som styr verksamheten. Du har erfarenhet och kunskap kring personlig assistans och vi ser gärna att du har erfarenhet av arbetsledning och organisering av personlig assistans. Vidare är du van användare av dator och system samt behärskar svenska i tal och skrift. Det är ett krav att du har körkort och tillgång till egen bil. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.