Omrullningskoordinator

Arbetsbeskrivning

BillerudKorsnäs är ledande inom förnybart förpackningsmaterial. Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde både internt och externt gentemot kunder och partners. BillerudKorsnäs är ett internationellt företag med stark lokal förankring som utvecklas och växer – vill du växa med oss och utmana konventionella förpackningar för en hållbar framtid?

Vi behöver förstärka Supply Chain enheten med en Omrullningskoordinator till Customer Service i Frövi.

Vi erbjuder dig utmanande och utvecklande arbetsuppgifter i en stimulerande miljö där du förväntas arbeta analytiskt och proaktivt med kunden i fokus. 

Tjänsten är en visstidsanställning på 6 månader med möjlighet till förlängning. Vi anser att mångfald berikar vårt företag.

Om tjänsten
Omrullningskoordinatorn är ansvarig för att prognostisera och planera vår externa omrullning samt hantera flödet av rullar ut från och in till bruk i nära dialog med affärsområdet för att säkerställa att få in omrullade rullar i rätt kundflöden.

I tjänsten ingår bevakning av serviceåtaganden samt lager- och omrullningskapacitet. Arbetet innebär nära dialog med övriga inom Customer Service, Produktionsavdelningen, våra affärsområden och våra externa partners. Du förväntas att aktivt bidra till utvecklingen av verksamheten. Då koncernspråket är engelska krävs flytande nivå på engelskan. Övriga språk är meriterande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

* Prognostisering, planering och bokning av omrullning hos extern partner
* Aktivt arbeta med flödet av rullar ut från och in till bruk
* Säkerställa att få in omrullade rullar i rätt kundflöden
* Aktivt delta i utvecklingen av berörda processer och IT-system samt pågående projekt

Kvalifikationer och personliga egenskaper

* God logistik och Supply Chain kunskap
* Relevant utbildning inom logistik och/eller erfarenhet från liknande arbete
* Drivande, analystisk och god problemlösningsförmåga
* Kundfokuserad och kommunikativ
* Strukturerad och med eget driv
* Stresstålig och van att hålla många bollar i luften samtidigt
* Utmärkt förmåga i svenska och engelska både i tal och skrift

Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Sabina Calleberg Fager, Chef Customer Service, tfn 070-167 76 01. 

Välkommen med din ansökan senast 2015-04-15. Ansökningarna hanteras löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mona Nyqvist

Mona Nyqvist
0581-371 52
Anne Jansson

Sammanfattning

Besöksadress

Fröviforsvägen
None

Postadress

None
Gävle, 80181

Liknande jobb


15 maj 2024

13 maj 2024

Supply Chain Planner

Supply Chain Planner

25 april 2024