Omsorgsassistent med debiteringsansvar

Omsorgsassistent med debiteringsansvar

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som gillar administration, service och siffror till ett föräldravikariat på cirka 15 månader!

Du kommer att vara en del av en administrativ enhet som stöttar chefer och medarbetare inom omsorgssektionen. Enheten består av fem omsorgsassistenter och två systemförvaltare. Du samverkar med omvårdnadspersonal, legitimerad personal och chefer och kommer att ha en hel del kontakter med kommunens invånare.

I Tranemo kommun känner du dig välkommen. Här verkar vi för en stark känsla av samhörighet och uppmuntrar dig som anställd att ha inflytande och delaktighet i utvecklingsarbetet av våra verksamheter.

Vi utgår från ett tydligt hållbarhetsperspektiv där vi som arbetsgivare satsar på bra arbetsvillkor, ett gott ledarskap och utgår från en tydlig värdegrund; vår verksamhet ska vara tillgänglig för alla, alla ska bli bemötta på ett positivt och professionellt sätt, vi levererar tjänster med god service och hög kvalitet och alla vi möter ska känna att de blir lyssnade på.

ARBETSUPPGIFTER
I uppdraget som omsorgsassistent ingår bland annat att ansvara för löneadministration, schemaläggning, fakturahantering, informationsmaterial, administration i IT-system och statistikuttag. Du kommer i första hand att ha ett nära samarbete med två chefer inom hemsjukvården och legitimerad personal.

Som debiteringsansvarig säkerställer du att de personer som får insatser från hemsjukvård, hemtjänst eller bor på vård- och omsorgsboende betalar rätt avgift. I rollen ingår en hel del kontakter med brukare, boende och deras närstående via telefon.

Nyckelord i vårt arbete är samverkan, delaktighet och bemötande. Vi lägger därför stor vikt vid personliga egenskaper såsom god samarbetsförmåga, ett serviceinriktat arbetssätt, noggrannhet och helhetssyn.







KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har studerat på högskolenivå med inriktning mot ekonomi/administration eller att du har annan utbildning inom ekonomi/administration som arbetsgivaren anser likvärdig.

Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift och du är van att arbeta i Officeprogrammen. Det är meriterande om du har kunskaper i system såsom Agresso, Info Key, Treserva, Personec och Time Care mm.

Arbetslivserfarenhet från liknande tjänster är också meriterande.


ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Områdeschef Socialt stöd/LSS Carina Öman Stenvall
0325-576376
Samordnare Sociala stödteamet Elisabeth Bay-Jensen
0766-430712
Områdeschef Marita Nordin
0325-576314
Områdeschef Sanjin Okic
0325-576312
Områdeschef Martti Järviniemi
0325-576375
Områdeschef Fidan Bilalli
0325-576214
Områdeschef Eva Wik
0325-576280
Områdeschef Madelen Stangel
0325-576309
Områdeschef Hemtjänst Tranemo Siv Vadelius
0325-576383
Tf områdeschef Adis Suskic

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tranemo Kommun , Omsorgssektion
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 februari 2020
  • Ansök senast: 4 mars 2020

Besöksadress

Storgatan 26 Tranemo
None

Postadress

Storgatan 26
Tranemo, 51480

Liknande jobb


8 maj 2024

Office Administrator – Konsultuppdrag 50%

Office Administrator – Konsultuppdrag 50%

8 maj 2024