Omvårdare till hemvården

Omvårdare till hemvården

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill göra skillnad och skapa riktigt meningsfulla dagar för brukare!
Är du bra på att bemöta människor, kan se andra människors behov, vill skapa glädje och meningsfullhet och faktiskt göra skillnad för andra? Vill du dessutom få ta del av människors livshistorier och ha ett riktigt utvecklande arbete? Då tycker vi att du ska läsa vidare.

Sedan 2018 är Välfärds- och arbetsmarknadsförvaltningen en heltidsorganisation vilket innebär att du har en heltidsanställning i grunden med möjlighet att välja sysselsättningsgrad. I huvudsak arbetar du utifrån uppdrag inom hemvårdens enhet. I den schemalagda arbetstiden ingår även resurstid som medför att du kan komma att arbeta på andra enheter inom förvaltningen. Resurstiden samplaneras i så stor utsträckning som möjligt inom den egna enheten för att värna om kontinuitet och arbetsmiljö. Hemvården är indelad i fem olika arbetsgrupper, samt en nattpatrull. Ditt arbete är att ge brukare stöd och hjälp i vardagen utifrån deras behov. Förutom att du tillgodoser behov i form av vård, omsorg och service så närvarar du vid aktiviteter som t.ex. promenader och hjälper till vid träning. För att skapa en meningsfull vardag för brukarna arbetar du i team tillsammans med omvårdare, sjuksköterskor, fysioterapeut, arbetsterapeut, enhetschef och övriga professioner. I dina arbetsuppgifter ingår, efter överenskommelse med sjuksköterska, även vissa delegerade arbetsuppgifter. Vi tillämpar nyckelfri hemtjänst och har ärendescheman i mobiltelefonen.

Omvårdare inom hemvården har uttryckt att de bland annat känner sig stolta över:

"Att bidra till positiv anda och glädje"
"Tryggheten de äldre känner och uttrycker. Det är ett kvitto på ett bra utfört arbete"
"Att det är jag som ser till att de äldre kan bo kvar hemma"
"Att jobba i vården och hjälpa de äldre. Stolt över att ha roliga och trevliga arbetskamrater"
"Mitt yrkesval, alla härliga möten med den äldre generationen"
"vi har med kollegor och chefer. Att vi alltid kan prata med cheferna och dom lyssnar"
"Att jag gör ett bra jobb. Fungerar bra med mina arbetskamrater. Är med och berikar mina brukares dagar. Är helt enkelt stolt över att kalla mig omvårdare"

Kvalifikationer
• Vi söker dig som har vård- och omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig, dokumenterad utbildning och erfarenhet av demensvård
• För tjänsten krävs B-körkort.
• I arbetsuppgifterna ingår att dokumentera och kommunicera med olika parter därför är det viktigt att du har grundläggande datavana samt goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift.

Meriterande
Vi ser helst att du har erfarenheter från arbete inom vård- och omsorg såsom särskilda boende, hemvård m.m.

Personliga egenskaper
Välfärds- och arbetsmarknadsförvaltningens värdegrund är den plattform som ditt arbete utgår från, med brukaren i fokus där respekt, delaktighet, gott bemötande och meningsfullhet är ledord. Du har ett genuint intresse och förmåga att möta och samarbeta med olika människor. Du stimuleras av ett föränderligt arbete, gillar utmaningar, är flexibel, ser möjligheter istället för problem, har förmåga att arbeta självständigt och ansvarsfullt med ett professionellt förhållningssätt.

Du ska kunna anpassa dig så att vården och omsorgen du ger överensstämmer med de behov brukaren har. Det är betydelsefullt att skapa goda relationer där brukaren känner sig delaktig och förstådd oavsett det enskilda behovet. Det är därför viktigt att du även är lugn, trygg och lyhörd. Stor vikt läggs på personlig lämplighet.

Anställningens omfattning
Tillsvidareanställning 100 %, med tillsättning enligt överenskommelse. Schemalagd arbetstid dag/kväll/helg.

Placering
Omvårdnadspersonalen är placerad för arbete inom hemvården, med start i arbetsgruppen Östra, Välfärds- och arbetsmarknadsförvaltningen. Närmaste chef är enhetschefen.

Information lämnas av
Enhetschef Christina Nilsson telefon 0532-173 97
Kommunal, Joachim Örtegren telefon 0532- 172 99

Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV som ska vara inkommen senast den 26 april 2020. På grund av byte av rekryteringsverktyg kan vi komma att lägga upp annonsen på nytt efter sista datum. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Åmåls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via epost eller pappersformat. Detta sker antingen via ansökningsknappen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Åmål vid Vänern är en av Västra Götalandsregionens äldsta städer och är en innerkuststad med cirka 13 000 åretruntboende. Staden präglas av ett variationsrikt och gynnsamt företagsklimat och har en väl utbyggd barnomsorg och skola med fokus på utveckling. Åmål beskrivs idag av många som en av Sveriges främsta kulturstäder som dessutom har en rik tillgång på många aktiva idrottsföreningar bland annat inom golf, tennis, segling, hästsport och skidsport. Läs mer om Åmål på www.amal.se



Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Malin Brunzell
0532-17191
Bitr förvaltningschef/biståndschef Kenneth Bramberg
0532-17130
Enhetschef Birgitta Jonasson
0532-77010
Kanslichef Ida Rådman
0532-17013
Facklig företrädare Marita Burman Linder
0532 17325
Enhetschef Magdalena Blomqvist
0532-17076
Kommunal Joachim Örtegren
010-4428613
Kommunchef Jeanette Lämmel
0532-170 12
Tillförordnad miljöchef Kent Gustawsson
0532-172 82
Vision Marita Burman Linder
0532 17325

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åmåls kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2020
  • Ansök senast: 26 april 2020

Besöksadress

Kungsgatan 26
None

Postadress

Kungsgatan 26
Åmål, 66222

Liknande jobb


Undersköterska "Lillasyster" till hemsjukvården Askersund

11 november 2022

3 november 2022

Timvikarie till hemtjänsten

Timvikarie till hemtjänsten

26 oktober 2022