Omya söker Office Assistant till sitt malmökontor

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en omväxlande roll och motiveras av självständigt arbete med frihet under ansvar? Brinner du för att leverera service i världsklass och vill ansluta till ett stabilt och marknadsledande bolag i sin bransch? Då är detta den perfekta tjänsten för dig!

För vår kunds räkning, Omya AB, söker vi nu en flexibel och serviceminded Office Assistant till deras kontor i centrala Malmö, där man sitter i trevliga lokaler. Tjänsten är på heltid och skall tillsättas omgående varför vi gärna emotser din ansökan redan idag!

Företagspresentation

Omya är en av världens ledande tillverkare av industrimineral – främst fyllmedel och pigment som härrör från kalciumkarbonat och dolomit – och är också en global distributör av specialkemikalier. Omya erbjuder en mängd lösningar som bidrar till kundernas konkurrenskraft och produktivitet inom säljsegmenten Construction, Printing & Writing, Technical Polymers, Packaging, Food, Personal & Home Care, Pharmaceuticals, Agriculture & Forestry, Water och inom Energy. Omya grundades i Schweiz år 1884 och har idag med 8000 anställda en global närvaro på mer än 175 platser i över 50 länder. Omyas verksamhet i Sverige består av Omya AB, Gåsgruvan Kalcit AB och Björka Mineral AB.
För att möta de grundläggande behoven hos nuvarande och kommande generationer, har Omya åtagit sig att genomföra principerna för en hållbar utveckling på alla nivåer i företaget och skapar mervärde genom produkter och tjänster som utvecklats på ett ansvarsfullt sätt. Läs mer om oss på www.omya.com

Tjänstebeskrivning

I rollen som Office Assistent erbjuds du ett varierat, utåtriktat och uppskattat arbete i en miljö vars arbetsklimat andas gemenskap, öppenhet och professionalism. Du kommer att ansluta till ett trevligt, engagerat och kompetent team av kollegor. Din roll i verksamheten är central och du har många kontaktytor i företaget och i den dagliga verksamheten, där du självständigt ges möjlighet att planera ditt arbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

• Ansvar för att receptionen och växeln upprätthåller en högklassig service.
• Konferensservice såsom bokning av konferensrum, förberedelse av mat och fika, ta emot besökande gästersamt ansvara för att rummen och
kontorsytor är iordningställda och presentabla.
• Posthantering samt inköp och underhåll av förbrukningsinventarier.
• Agera kontaktperson gentemot hyresvärden i fortlöpande ärenden.
• Hantering av poolbilar med tillhörande administration.
• Övrig för tjänsten vanligt förekommande kontorsadministration samt diverse fortlöpande ärenden av varierande slag.

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen som Office Assistent tror vi att du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller av motsvarande roll, gärna på ett internationellt bolag i en mångsidig roll. Fullgjord gymnasieutbildning är ett krav för tjänsten och du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på såväl svenska som på engelska. Ytterligare nordiska språkkompetenser ses som meriterande. Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet och MS Outlook/Exchange samt innehar B-körkort.

Egenskaper

Vi söker dig som förstår betydelsen av att med ett professionellt, flexibelt och servicemedvetet bemötande få såväl externa som interna besökare att känna sig uppmärksammade, välkomnade och omhändertagna. God personkännedom samt förmågan att inge förtroende och kunna relatera till en stor variation av människor är därför av yttersta vikt för att lyckas i tjänsten.

Som person har du en hög integritet, är utåtriktad, initiativrik och har lätt för att skapa goda relationer. Du stimuleras av nöjda besökare, är lyhörd och prestigelös som person samt mån om att alltid göra ditt bästa. Då tjänsten i hög utsträckning innebär frihet under ansvar ser vi att du är nyfiken och proaktiv, har lätt för att prioritera och ser var dina resurser bäst kommer till nytta.

Ansökan

Du söker tjänsten via länken nedan. Då vi har ett löpande urval till tjänsten är det viktigt att du skickar din ansökan så fort som möjligt för att öka dina chanser att komma med i urvalsprocessen. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Daniel Hilvardén eller Cindy Kristensson, TEMP-TEAM på 040-611 07 70.

Om TEMP-TEAM Sverige
TEMP-TEAM är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och har i över 35 år framgångsrikt rekryterat medarbetare till såväl börsnoterade företag som mindre verksamheter. Vi är en del av en internationell koncern där vi finns representerade i sex länder med ett 40- tal kontor med tyngdpunkt i Norden där vi har en stark förankring. Vi tillsätter tjänster både inom tjänstemanna- och kollektivsektorn där våra kunder återfinns inom ett flertal olika branscher. Malmökontoret är strategiskt beläget i hjärtat av centrala Malmö där vi sitter i trevliga kontorsmiljöer. Läs gärna mer om oss på www.temp-team.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Christian Lindström

Daniel Hilvardén

Johanna Herrlander

Daniel Hilvardén
040-611 07 70
Daniel Hilvardén
040-611 07 68
Gunde Algebäck

Sanny Malmberg
040-611 07 61
Eva Engelbertsen
031-632078
Johanna Herrlander
0406110765
Eva Engelbertsen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TEMP-TEAM Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 9 november 2016

Besöksadress

Nordstadstorget 6, Göteborg
None

Postadress

Nordstadstorget 6
Göteborg, 41105

Liknande jobb


16 juni 2024

Office manager till GarBo

Office manager till GarBo

14 juni 2024

Mötesplatskoordinator

14 juni 2024