On line marketing specialist till Teddykompaniet

Arbetsbeskrivning

Om Teddykompaniet

Teddykompaniet i Båstad AB designar, producerar och säljer mjukisdjurkoncept till detaljhandeln i hela Skandinavien. Utöver Teddykompaniet’s egna starka varumärke såsom tex Diinglisar så producerar och distribuerar de också produkter för starka licenser såsom Babblarma, Bolibompa, Sommars och Alfons Åberg.

Huvudkontoret i Båstad har 14 anställda fördelat på ledning, inköp, ekonomi/administration, AD, marknad/e-handel, försäljning/export och lager. 85% av försäljningen sker i Skandinavien. I Europa och andra delar av världen säljs Teddykompaniets produkter via distributörer.

Bolaget omsätter idag ca 100 MSEK med god lönsamhet. Bolaget ägs sedan våren 2014 av Baby Invest i Malmö AB. Baby Invest som grupp omsätter ca 300 MSEK och står för långsiktigt, decentraliserat och entreprenöriellt ägande och innehar förutom Teddykompaniet även, Bo Ohlsson i Tomelilla AB samt Engelbrektsboden AB.

Mer om tjänsten

I rollen som Online marketing specialist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara att arbeta med kommunikation och marknadsföring i våra sociala kanaler, hemsida och e-handel. Du kommer bland annat att ansvara för följande;

- Uppdatering av hemsidan och lägga ut banners
- Arbeta med kommunikationsplanen; planera olika aktiviteter utifrån säsong och högtider
- Skriva blogginlägg
- Posta inlägg på sociala medier, facebook/instagram
- Skriva nyhetsbrev
- Arbeta med influencer marketing
- Uppföljning i Google analytics
- Löpande optimering i att förbättra produkttexter, förbättra FAQ, optimera navigering och SEO förbättringar


Tjänsten är ett vikariat på 1 år med start i mitten/slutet av februari 2022 och förutsättningar till vidare anställning efter detta finns för rätt person.

Din profil

Du som söker är van vid att arbeta självständigt och har ett par års arbetslivserfarenhet inom digital marknadsföring och kommunikation. Vidare har du en god kommunikationsförmåga och har lätt för att samarbeta med andra. Du har en känsla för detaljer och en förmåga att operativt utföra marknadsaktiviteter i världsklass. För dig är det självklart att kavla upp ärmarna och göra det som krävs för att lyckas. Som person är du lösningsorienterad, prestigelös och har flexibilitetet att arbeta både ”högt” och ”lågt”.

Vi ser även att du:

- Har en högskoleutbildning inom kommunikation/marknadsföring
- Har goda kunskaper inom Googles olika verktyg såsom exempelvis Google Ads, Google Analytics
- Erfarenhet av Facebook annonsering och av Facebook Business manager
- Har erfarenhet av e-handel och arbetat med Amazon
- Har goda kunskaper inom trafikdrivning, kundbeteende, konverteringsoptimering och kundanskaffning
- En känsla för design och layout



Ansökan

I denna rekryteringsprocess samarbetar Teddykompaniet med Qarat. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och skicka gärna in din ansökan senast 17 januari 2022. För mer information är du välkommen att kontakta Sofia Wargenbrant på 0733 00 86 40 eller sofia@qarat.se. Qarat arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.

Om Qarat

Qarat är en komplett leverantör av rekrytering, search/headhunting, samt digitala verktyg inom utbildning och kommunikation online, såsom LeadersAPP.

Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser. Inom ledningsgruppsutveckling / grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Qarat
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2021
  • Ansök senast: 9 juni 2022

Liknande jobb


Marknadsprojektledare till SIS

25 maj 2022

24 maj 2022