Onboarding Manager inom e-handel till Svea

Arbetsbeskrivning

Sveas e-handelslösning växer och vi söker därför en ny kollega till rollen som Onboarding Manager! Vi söker dig som har en god administrativ förmåga, tekniskt intresse och gärna en god förståelse för hela e-handelsprocessen. Här blir du en uppskattad del av ett framåtlutat team där det är högt i tak. Har du stort kundfokus och vilja att hitta lösningar på problem?

Om tjänsten
I den här rollen ingår du i ett sammansvetsat och glatt team där du, tillsammans med dina kollegor, ansvarar för att ge en så bra kundupplevelse som möjligt. Som Onboarding Manager arbetar du mot kunder och samarbetspartners som använder sig av Sveas betalningslösningar för e-handel. Du kommer vara med under hela kundens onboardingprocess, där du sköter all administration och kontakt med kunden. Det innebär också att du arbetar med integration för våra nya kunder och support för våra befintliga kunder gällande tekniska problem kopplat till våra produkter. Du ansvarar för att kundens integration blir så smidig som möjligt, och därigenom är du delaktig i att utveckla hela onboardingprocessen. I rollen ingår arbetsuppgifter såsom:

- Ansvara för onboarding av nya e-handelskunder

- Ansvara för att kunden får alla tekniska förutsättningar för att komma igång med våra tjänster

- Agera 2nd Line support och hantera eventuella problem kopplat till driften av systemen

- Konfigurera kunders betalmetoder enligt avtal

- Driva några av Sveas större kundcase och agera teknisk projektledare

- Vara delaktig i och aktivt sträva efter utveckling av interna system och arbetsrutiner

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete där du har vana att sköta många parallella projekt och uppgifter. Du har ett stort intresse för det tekniska, och har gärna kommit i kontakt med någon typ av teknisk support. Utöver det är det positivt om du har någon erfarenhet inom e-handel och förståelse för flödena inom detta område, likväl som om du har arbetat med hela onboardingprocessen. Du har god vana av att samarbeta och kommunicera, där du kan vägleda och ge kunder support på ett tydligt sätt. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta i projekt och en vana av att hantera större kundsamarbeten. Du har flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal skrift.

Som person är du prestigelös, flexibel och har lätt för att snabbt sätta dig in i nya system och uppgifter. Du har ett effektivt arbetssätt och god förmåga att hantera ett tidvis högt tempo, samt är lösningsorienterad och serviceminded. Vidare är du lyhörd, kommunikativ och pedagogisk då du kommer ha kontakt med många olika kunder och intressenter.

Om Svea Bank
Svea är en koncern med finansiell verksamhet i ett flertal europeiska länder och har över 2000 anställda. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en utpräglad familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.

Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryterare Sanna Löfgren på sanna.lofgren@svea.com. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas så snart som möjligt, så skicka in din ansökan redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svea
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2022
  • Ansök senast: 19 augusti 2022

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024